-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lexus i nytt segment
Lexus viser en helt ny SUV som skal inn i et meget viktig segment.
Designen er slik vi er blitt vant med fra Lexus de senere årene, der grillen er det mest markante. Men på UX er også hjulbuene aksentuert – antagelig for å gi inntrykk av fremkommelighet.
Betegnelsen UX 250h forteller at vi har med en hybrid drivlinje å gjøre. Og den er ikke ulik den vi omtalte i forbindelse med nye Auris. En toliters bensinmotor gir sammen med elmotoren en samlet effekt på 178 hestekrefter.
I utgangspunktet er bilen forhjulsdrevet, men den kan også leveres med elektrisk firehjulsdrift. I så tilfelle sitter en ekstra motor på bakakselen. Under akselerasjon i hastigheter opp til 70 km/t inntil og i svinger kan inntil 80 prosent av kreftene komme gjennom bakhjulene.
I størrelse er UX en del mindre enn mellomstore NX. Den har en lengde på 4,495 meter, en bredde på 1,840 meter og en høyde på 1,520 m.
Den er ganske lik Volvo XC40 i lengde og bredde, mens svensken er 13 cm høyere. Det kan antyde at Lexusen har en bakkeklaring som er best egnet for asfalt.
Om vi sammenligner med Toyota C-HR betyr det nesten 14 cm ekstra lengde, den er fem centimeter bredere og tre lavere. Akselavstanden er den samme og måler 264 cm.
UX er ifølge Lexus første modell som bygges på den nye GA-C plattformen, og det skal sørge for bedre karosseristivhet og lavt tyngdepunkt – viktige elementer for å oppnå gode kjøreegenskaper.
Lexus lover at bilen har en smidighet som minner mer og en bil i kompaktklassen enn en SUV.
Den nye Lexus-modellen ligger fortsatt et stykke inn i fremtiden – informasjonssjef Espen Olsen hos Toyota Norge antyder leveringsstart i første kvartal 2019.