-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Honda gjør en Evoque-åpen
Vi som trodde New York-utstillingen hadde kommet med alle påske-eggene. Det viste seg at det beste hadde de gjemt til sist.
Egentlig er vel dette en no-brainer. Bortsett fra at ingen så den komme.
Kan du tenke deg noe mer logisk enn å kutte taket av Hondas praktfulle CR-V og gjør den til en skikkelig roadster, slik de viste i dag?
Det var vel Nissan som startet, forholdsvis heltemodig, for dette var på vei inn i et landskap som ikke akkurat var definert av skikkelige markedsførere, med sin Murano CrossCabriolet.
Den dukket opp på LA-utstillingen, sent på høsten 2010. Tag-linjen var: "the world’s first all wheel drive crossover convertible."
Ting kan tyde på at 2011-publikumet ikke var overveldende imponert – kanskje særlig fordi det ikke var noe trim-variasjoner eller drivlinje-varianter. Kanskje var ikke de strukturelle forsterkningene altfor imponerende heller.
I hvert fall fikk vi ved New York Show tid, 2014, beskjed om at modellen var droppet.
Prøv å få tak i en i dag!
Men om ikke publikum syntes dette var ene vanvittig god idé den gangen, fattet Land Rovers designsjef Gerry McGovern poenget.
Allerede 15 måneder senere viste han sin Land Rover Range Rover Evoque Convertible Concept – går det ikke an å gjøre det enklere? – på Genève-utstillingen in 2012.
Den lot imidlertid vente på seg. Ikke før i november 2015 ble vi vist det som ble kalt produksjonsversjonen og modellåret startet først som 2017. Denne var, for sikkerhets skyld, «The World’s first Premium Compact Convertible SUV».
Men i motsetning til den choppa Muranoen er denne i produksjon fremdeles, og i absolutt motsetning til Nissan-pioneren går det faktisk noe skrella Evoquer i Norge også.
Et meget verdifullt bidrag til det alternative gatebildet.
Og så kommer altså også Honda på banen. Er ikke CR-V fremdeles blant verdens mest solgte (kjøpte?) SUV-er? Jeg kan ikke forstå hvorfor det siste grepet skulle ødelegge akkurat den rankingen.
En takløs CR-V, og det går mot vår – ideelt, eller?
Spesielt med Power-hood og alle de andre Honda-attraksjonene.
Hvis ikke prisen ødelegger da, for den vet vi foreløpig ikke noe om.
En annen ting vi ikke vet noe om heller, er vridningsstivheten.
Men når vi så ser på andre detaljbilder av bilen, kan vi antakelig fastslå at denne ombyggingen har fjernet ca. 95 % av den tidligere innebygde torsjons-stivheten.
Og det er jo noe av det som er med på å gjøre denne aprilspøken til en av tidenes største ikke-spøk. For dette er virkelig en bil vi godt kunne ønsket oss.
I stedet er det altså en av de mange «morsomme» aprilsnarrene bilprodusentens PR-selskaper tjener rått på.
Her har Hondas britiske publisitets-agenter altså gått løs på en uskyldig, intetanende CR-V med vinkelsliper og gjort den ellers så brukbare bilen ganske attraktiv der den halv-gjemmer seg bak en vegg, men fullstendig ubrukbar når vi ser hva det egentlig dreier seg om.
Jeg har ikke giddet å sjekke ut resten av vegg-til-vegg aprilsnarrene i postkassen min – denne lurte meg fordi jeg trodde faktisk det fremdeles var håp her i verden – og jeg syns vel kanskje nå at det bare er to som kunne vært verre.
Hvis Porsche sendte meg en som fortalte at det igjen var girspak i RS-modellene, eller hvis Mazdas forsøkte å overbevise meg om at Wankel-motoren var tilbake og jeg så oppdaget at det også var en såkalt spøk, ville alle illusjoner være drept.