-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mustang som SUV
Lincoln viste en tre-rader i New York. Det skapte glede hos alle som la seg ned på gulvet og så at det var masse Mustang på undersiden.
Det er egentlig underlig at når Lincoln viser en konseptbil, som på mange måter skal åpne enda en dør til en forhåpentlig lys fremtid, så velger de et navn som Aviator.
Markedsfolket regner kanskje med at manns minne er hva det er: cirka tre måneder. For dem med litt lenger referanse er nemlig ikke dette noe lystig navn. Har det vært noen modell med kortere produksjonstid?
2003-2005. Med andre ord: ikke akkurat en suksess.
Årets Aviator har alle muligheter til å bli det – selv med det navnet. Oppskriften er bankers. 7-seters, røff/elegant SUV, med masse motor og noe som virkelig ser ut som løfterike kjøreegenskaper.
Denne håndbygde prototypen er ikke utstyrt med mange tekniske detaljer, men det spiller liten rolle. Man vet hva Ford har på delelageret sitt. Passende EcoBoost motorer, for eksempel, med inntil 400 hester og med eller uten hybride løsninger. Titrinns automat er noe annet som passer.
Viktigere er det at det liksom ikke var tvil om hvilken ende denne bilen ble drevet fra, og de som har lagt seg under kan fortelle at det er ren, uavhengig bak, Mustang hele veien.
Sannsynligvis vil det bli litt andre dimensjoner på disse bitene i produksjonsutgaven, for man regner med at Aviator også blir basis for den neste Explorer, men at man får løfte om Mustang-system og -geometri er oppløftende.
Vi kan regne med at det eksteriøre vil bli bevart omtrent som nå – og det virker bra. Den er tøff, men har kanskje allikevel ett og annet Velar-drag over seg, men med mye mer skulptur langs sidene.
Og det forsiktig skrånende taket er tegnet etter samme idé som på Range Rover SV Coupé.
Dessuten er den stor. Ikke Navigator-stor, men stor!
«Kall den gjerne dowsizing without downgrading» sier Lincolns designsjef David Woodhouse.
Men tilbake til navnet. Det er i hvert fall en ting som er veldig bra med å kalle den Aviator. Det betyr, forhåpentlig, at det nå er endelig slutt med Lincolns merkelige MK-etellerannet modellnavning.
Riktignok er jeg ikke dus med alle amerikanske modeller, men MKT og MKC og MKX – sånt blir bare tøv.
Da heller et navn som har vært misbrukt – for lenge siden.