-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Skoda for Kina
Skoda viser de første skisser av en ny urban SUV som er skreddersydd for Kina. Men det betyr ikke at vi kan se en lignende modell i Europa.
Skoda skal avduke konseptbilen i forbindelse med Beijing Motor Show som åpner neste uke. Den er en forløper for deres tredje SUV på det kinesiske markedet, etter Kodiaq og Karoq som begge har fått en varm mottagelse i Norge.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 444 nye Kodiaq og 188 Karoq, tall som plasserer dem som henholdsvis nummer to (etter Octavia) og fire (etter Superb) på Skoda-statistikken.
Nå viste jo også Skoda en kompakt SUV som konsept på Genève-utstillingen, så jeg mistenker at vi her snakker om to modeller som ikke skiller seg veldig fra hverandre.
Men jeg kan ikke si noe sikkert siden det foreløpig ikke fins antydning av data for Kina-modellen – kun disse skissene.
Skoda forteller at deres SUV-er spiller en nøkkelrolle i Kina-satsingen som er vital for merkets vekst.
Kina er Skodas viktigste enkeltmarked – hver fjerde nye Skoda selges i «Midtens Rike». I 2017 solgte de 325.000 biler her – en økning på 2,5 prosent fra foregående år. Det var Skodas beste år i Kina siden de entret markedet der i 2007.
Grunnlaget for Skodas fremtid i Kina ble lagt 30. mars 2016 da Kinas president Xi Jinping under et besøk i den tsjekkiske republikk skrev en intensjonsavtale med representanter for Volkswagen, SAIC Motor Corporation og Skoda Auto om en investeringsplan på mer enn to milliarder euro over en femårsperiode.
Planen er å utvide modellprogrammet med blant annet SUV-er og biler med alternativ drivlinje.