-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Skoda for Kina
Skoda viser de første skisser av en ny urban SUV som er skreddersydd for Kina. Men det betyr ikke at vi kan se en lignende modell i Europa.
Skoda skal avduke konseptbilen i forbindelse med Beijing Motor Show som åpner neste uke. Den er en forløper for deres tredje SUV på det kinesiske markedet, etter Kodiaq og Karoq som begge har fått en varm mottagelse i Norge.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 444 nye Kodiaq og 188 Karoq, tall som plasserer dem som henholdsvis nummer to (etter Octavia) og fire (etter Superb) på Skoda-statistikken.
Nå viste jo også Skoda en kompakt SUV som konsept på Genève-utstillingen, så jeg mistenker at vi her snakker om to modeller som ikke skiller seg veldig fra hverandre.
Men jeg kan ikke si noe sikkert siden det foreløpig ikke fins antydning av data for Kina-modellen – kun disse skissene.
Skoda forteller at deres SUV-er spiller en nøkkelrolle i Kina-satsingen som er vital for merkets vekst.
Kina er Skodas viktigste enkeltmarked – hver fjerde nye Skoda selges i «Midtens Rike». I 2017 solgte de 325.000 biler her – en økning på 2,5 prosent fra foregående år. Det var Skodas beste år i Kina siden de entret markedet der i 2007.
Grunnlaget for Skodas fremtid i Kina ble lagt 30. mars 2016 da Kinas president Xi Jinping under et besøk i den tsjekkiske republikk skrev en intensjonsavtale med representanter for Volkswagen, SAIC Motor Corporation og Skoda Auto om en investeringsplan på mer enn to milliarder euro over en femårsperiode.
Planen er å utvide modellprogrammet med blant annet SUV-er og biler med alternativ drivlinje.