-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt Troll presentert
I går var det stor presentasjon av en "continuation"-versjon av Norske Troll. Nydelig bil. Vi venter spent på beskjed om produksjon.
Det var vanvittig mange flere folk samlet utenfor hovedbygningen på NTNU i går for å se 2018-utgaven av Troll, enn det var da skaperne av den opprinnelige Troll parkerte utenfor Stortinget for vel 60 år siden.
Det kan kanskje tyde på at tiden nå endelig er inne for å sette bilen i produksjon?
Som vi allerede har fortalt er det en spesiell gruppe NTNU-studenter som har bygget opp en syvende Troll, denne gang uten tak.
Det er mange presedenser for at slikt er greit. Continuation heter det når bilfabrikker henter opp 50 år gamle chassisnummerserier og gjenskaper de gamle bilene. Jaguar og Aston Martin er blant dem som står i spissen for slikt.
Kundene står i kø for dem, og bilene blir betraktet som «ekte».
Her er historien nesten parallell. Etter fem bygde biler gikk Troll-konsernet konkurs i 1958.
Harald Aspheim kjøpte det han fant av chassis, komponenter, støpeformer og dokumenter.
Han hadde så vidt nok til å bygge en sjette Troll – ikke helt etter boka riktignok, blant annet hengslet han dørene i forkant. Han mangler støpeformen til dem, måtte mekke den avdelingen selv, og dermed moderniserte han det hele litt.
Denne syvende er modernisert enda mer, den er nemlig blitt en elegant cabriolet. Men med full «godkjennelse» fra originalprodusenten.
Harald Aspheim har oppbevart alle Troll-restene, og da barnebarnet og NTNU-student Håvard Teigen fortalte bestefar at de var en gruppe som gjerne ville bygge en Troll nummer 7, fikk de hans helhjertede tillatelse.
Riktignok ble planene litt modifisert etter hvert. Da prosjektet for alvor kom på bordet, høsten 2016, var nemlig planen også å gjøre den dampdrevet. Det viste seg å bli litt for ambisiøst, så man endte med å bygge det hele på en Boble-plattform.
I går ble den nydelige bilen hele fremvist for allmuen - til stor applaus. Hvorfor har ingen sett før at denne opprinnelig tyske Trippel-designen nærmest tigget om å bli en cabriolet?
Jeg regner med at investorene vil stå i kø.
Kos deg med denne flotte videoen fra prøvekjøringen av Troll 7