-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Amerikansk bestselger endelig til Europa
ES er den mest solgte modellen fra Lexus. Nå skal den hjelpe merket til å oppnå en ny milepæl i Europa.
ES er Lexus-versjonen av Toyota Camry – en modell vi ikke har sett i Norge på mange år. Men de to modellene selger meget godt i andre markeder – ikke minst i USA.
Nå kommer syvende generasjon ES, den offisielle verdensdebuten skjedde under bilmessen i Beijing mens Europa-premieren er lagt til Paris.
Lexus solgte nesten 75.000 biler i Europa i 2017, og ES blir en viktig brikke for å runde 100.000 i 2020.
Nye Lexus ES er en stor sedan som strekker seg 498 cm i lengderetningen, den er 186 cm bred og rager 145 cm over bakken. En akselavstand på 287 cm skal gi grunnlag for et komfortabel og rommelig interiør.
Store sedaner er ikke akkurat det hotteste på markedet i Norge, så det kan nok blir tøft for ES å etablere seg i et marked de tyske prestisjemerkene har et meget godt grep om.
En fordel Lexus kan skilte med er drivlinjen – ES skal selges med alternative motorer, men for Norges del blir ES 300h eneste opsjon.
Denne får en hybrid drivlinje som kombinerer en 2,5-liters, firesylindret bensinmotor med en elektrisk motor til en samlet effekt på 218 hestekrefter.
Lexus påpeker at dette er fjerde generasjon av drivlinjen, men den er neppe ulik den vi kjenner fra andre Lexus-modeller som IS, NX med flere.
Et oppgitt snittforbruk på 0,47 liter på mila vil komme bilen til gode når norske avgifter skal beregnes.
Lexus ES er bygget på den globale plattformen GA-K som innebærer at den har forhjulsdrift i motsetning til de andre modellene i Lexus-familien (med unntak av lillebror CT) som har bak- eller firehjulsdrift.
Toyota Norge opplyser at Lexus ES kommer på det norske markedet i januar 2019 og at prisene foreløpig ikke er klare.