-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-Mercedes på vei mot lansering
I 2019 skal Mercedes lansere sin EQC, en el-drevet SUV. Men før den blir salgsklar må den gjennom omfattende tester – digitalt så vel som under realistiske forhold på vei.
Mercedes-importør, Bertel O. Steen, har allerede startet forhåndssalget i sterk konkurranse med kommende modeller fra Jaguar og Audi. Og de hevder responsen så langt har vært overveldende.
– Over 2000 nordmenn har til nå reservert EQC, og det er derfor ekstra gledelig å kunne meddele at den er i rute og får sin verdenspremiere allerede i september i år. Men før bilen når våre kunder i 2019, skal den gjennom omfattende testing for å oppfylle Mercedes-Benz sine høye kvalitetsstandarder, som gjelder uansett drivlinje og kraftkilde, sier Kjetil Myhre, Direktør Mercedes-Benz personbil.
Se spionbilder av en testbil i arktiske strøk
Datasimulering dekker ifølge Mercedes alle viktige utviklingsområder, fra validering av konstruksjonsevnen til kollisjonsegenskaper, aerodynamikk, styrefølelse og ikke minst forbruk og rekkevidde. Dette gir ingeniørene unik innsikt på en svært effektiv måte.
200 testbiler
Men ingen modell går i serieproduksjon uten omfattende testing på vanlig vei. Her fokuseres det på holdbarheten til komponenter som drivlinje og fjæringssystem, samt funksjonell testing av bilene under ulike værforhold.
– Med et forhold på 35% til 65% mellom digital testing og tester på vanlig vei, kombineres det beste fra begge verdener i henhold til de høye kvalitetskravene som stilles til en modell fra oss, hevder Mercedes-Benz i en pressemelding.
Hele 200 prototyper og preproduksjonsmodeller er bygget for dette formålet og testes under ekstreme forhold.
Verden rundt i fire år
Første gang Mercedes presenterte sine elbilplaner var på Paris-utstillingen i 2016. Siden har de røpet flere detaljer om sine forventninger til hvilken posisjon elbilene får i fremtidens bilmarked.
Gjennom fire år har flere hundre eksperter vært involvert i testing av bilen i Tyskland, Finland, Sverige, Spania, Italia, Dubai, Sør-Afrika, USA og Kina.
Gjennom alle sesonger og alle forhold er bilen satt på prøve i temperaturer som strekker seg fra minus 35 til hele 50 plussgrader i påvente av markedslanseringen i 2019.