-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Golf GTI med ekstra krutt
VW bruker Wörthersee-arrangementet til å vise en 290-hesters Golf GTI.
VW-treffet i Reifnitz am Wörthersee er kanskje verdens mest kjente Volkswagen-arrangement. Her møtes tusenvis av VW-entusiaster for både å vise frem egne bygg og for å studere et uendelig antall morsomme, sære og unike VW-bygg.
Dette har ikke gått Volkswagen sentralt hus forbi – heller tvert imot. De har derimot omfavnet treffet, og bruker det hvert år til å vise artige konsept i både VW-, Skoda- og Audi-form.
Hva sier du til en pickup basert på Skoda Fabia? Eller en Audi Q3 med campingtelt sprettende ut av bagasjerommet?
Årets store VW-konsept er derimot litt mer jordnært, og kommer etter alle solemerker i produksjon mot slutten av året.
Golf GTI TCR Concept er navnet, og bilen er som navnet indikerer en hyllest til racing-serien TCR, hvor Golf er en av bilene som kjøres.
Les også: Norske Stian Paulsen satser hardt i TCR-serien
Ikke raskest eller kraftigst
Noen steder vil du kanskje finne overskrifter som "raskeste GTI noen sinne" eller "kraftigste Golf GTI", men det er feil. Golf GTI Clubsport S fra 2016 har mer effekt enn denne TCR-utgaven (310 mot 290 hestekrefter), og toppfarten er den samme (264 km/t).
Toppfarten på denne TCR-modellen er kun tilgjengelig dersom du spesifiserer oppheving av 250-begrensningen ved bestilling (selv om det sikkert kan gjøres med litt elektronikk-magi senere også).
Men vent nå litt Bestilling? Er ikke dette et konsept?
Jo, det er det. Men Volkswagens salgssjef Jürgen Stackmann er sitert på følgende: "Mot slutten av året ønsker vi å gjøre denne visjonen til virkelighet".
Med andre ord: Bilen kommer, den.
Dessuten – ingen offentliggjør et konsept for så å snakke i spesifikke termer om utstyr som kan bestilles med bilen uten at den kommer for salg rimelig snart.
Bestiller du den med "Vmax limiter removal" får du også med 19-tommers hjul og et dynamisk sports-chassis som justeres med et tastetrykk.
Egne TCR-detaljer
For å skille bilen fra andre GTI-modeller har VW endret frontfangeren noe, og lagt til en diskret TCR-logo rett foran bakhjulet. Mindre diskret er bikube-mønsteret på dørene og bakskjermen – et mønster hentet fra TCR-logoen.
Innvendig har GTI TCR naturligvis et klassisk rutete setemønster (hvem i all verden bestiller en GTI med skinnseter når standardsetene er så tøffe?), annerledes enn i ordinære GTI-modeller, men likevel kult.
Og som prikken over i-en projiseres en TCR-logo på bakken når dørene åpnes.
Vi aner ingenting om priser, leveringsdatoer eller antall biler som skal bygges (Clubsport S var blant annet begrenset til 400 biler) – men bilen kommer. Det kan vi i hvert fall være sikre på.