-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Golf GTI med ekstra krutt
VW bruker Wörthersee-arrangementet til å vise en 290-hesters Golf GTI.
VW-treffet i Reifnitz am Wörthersee er kanskje verdens mest kjente Volkswagen-arrangement. Her møtes tusenvis av VW-entusiaster for både å vise frem egne bygg og for å studere et uendelig antall morsomme, sære og unike VW-bygg.
Dette har ikke gått Volkswagen sentralt hus forbi – heller tvert imot. De har derimot omfavnet treffet, og bruker det hvert år til å vise artige konsept i både VW-, Skoda- og Audi-form.
Hva sier du til en pickup basert på Skoda Fabia? Eller en Audi Q3 med campingtelt sprettende ut av bagasjerommet?
Årets store VW-konsept er derimot litt mer jordnært, og kommer etter alle solemerker i produksjon mot slutten av året.
Golf GTI TCR Concept er navnet, og bilen er som navnet indikerer en hyllest til racing-serien TCR, hvor Golf er en av bilene som kjøres.
Les også: Norske Stian Paulsen satser hardt i TCR-serien
Ikke raskest eller kraftigst
Noen steder vil du kanskje finne overskrifter som "raskeste GTI noen sinne" eller "kraftigste Golf GTI", men det er feil. Golf GTI Clubsport S fra 2016 har mer effekt enn denne TCR-utgaven (310 mot 290 hestekrefter), og toppfarten er den samme (264 km/t).
Toppfarten på denne TCR-modellen er kun tilgjengelig dersom du spesifiserer oppheving av 250-begrensningen ved bestilling (selv om det sikkert kan gjøres med litt elektronikk-magi senere også).
Men vent nå litt Bestilling? Er ikke dette et konsept?
Jo, det er det. Men Volkswagens salgssjef Jürgen Stackmann er sitert på følgende: "Mot slutten av året ønsker vi å gjøre denne visjonen til virkelighet".
Med andre ord: Bilen kommer, den.
Dessuten – ingen offentliggjør et konsept for så å snakke i spesifikke termer om utstyr som kan bestilles med bilen uten at den kommer for salg rimelig snart.
Bestiller du den med "Vmax limiter removal" får du også med 19-tommers hjul og et dynamisk sports-chassis som justeres med et tastetrykk.
Egne TCR-detaljer
For å skille bilen fra andre GTI-modeller har VW endret frontfangeren noe, og lagt til en diskret TCR-logo rett foran bakhjulet. Mindre diskret er bikube-mønsteret på dørene og bakskjermen – et mønster hentet fra TCR-logoen.
Innvendig har GTI TCR naturligvis et klassisk rutete setemønster (hvem i all verden bestiller en GTI med skinnseter når standardsetene er så tøffe?), annerledes enn i ordinære GTI-modeller, men likevel kult.
Og som prikken over i-en projiseres en TCR-logo på bakken når dørene åpnes.
Vi aner ingenting om priser, leveringsdatoer eller antall biler som skal bygges (Clubsport S var blant annet begrenset til 400 biler) – men bilen kommer. Det kan vi i hvert fall være sikre på.