-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Focus på kjøreglede
Om noen uker skal jeg til Frankrike og kjøre ny Ford Focus. Men bilen på bildene får jeg nok ikke prøvd da.
Bilen våre fotografer har kommet over her er nemlig neste generasjon Focus i ST-utgave. Det betyr en stor porsjon kjøreglede pakket inn i et praktisk skall som gjør den egnet som både egotripper og familiebil.
Svært mange vil finne prislappen spiselig. Dagens modell starter på 392.000 med diesel og 442.600 kroner med bensinmotor.
Til forskjell fra erkerival Golf GTI, som kun leveres som kombikupe med tre eller fem dører, kan Focus ST leveres både som femdørs kombi og som en praktisk stasjonsvogn. Tredørs står ikke på programmet, men det er neppe mange som vil savne denne.
Dagens Focus ST leveres med to alternative drivlinjer – en 2,0 bensinmotor med 250 hk og en 2,0 dieselmotor med 185 hestekrefter – begge i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse, og kun det.
Den nye bensinutgaven får trolig en nyutviklet 1,5-liters turbomotor med så mye som 275 hester. Og den vil tilbys med 8-trinns automat i tillegg til den manuelle girkassen.
Selv med synkende interesse for diesel verden rundt, er det sannsynlig at Ford vil fortsette å tilby et slikt alternativ.
Spesialiteter på ST-utgaven blir Recaro sportsseter, senket og stivet chassis, ST-logoer og noen diskrete detaljer som fremhever bilens sportslige egenskaper.
Men den blir langt fra ekstrem, for det skal være god plass til en enda sportsligere Focus RS om noen år.