-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opels nye ansikt
Nå skal også Opel ha oss til å interessere oss for noe vi ikke aner hva er. Et nytt designspråk!
Hadde det ikke vært for at jeg har masse respekt for Mark Adams hadde jeg vel latt dette gå i glemmeboken, foreløpig.
Men Opels designsjef er en av de bedre i bransjen, og når han snakker om at «vi trenger vårt eget territorium» når han snakker om Opel (og Vauxhall) i forbindelse med den nye PSA-overbyggingen, blir han en ganske spennende røst der ute i jungelen.
Samtidig som han har et ganske klart syn på hvordan man kan klare å kombinere det tysk/engelske på en måte som vider respekt for begge merkenes dype røtter.
På designsentret i Rüsselsheim jobber de etter et sett regler som de har døpt Opel Compass, og resultatet av den første Compass-innsatsen skal vi få se på Paris-utstillingen i oktober.
Det eneste lure-bildet Opel har sluppet av den kommende kreasjonen antyder en form under et grått teppe. Vi kan ikke en gang avgjøre om det er en to-dørs eller fire-dørs eller hvor fastback den er.
Det eneste vi ser er at den i stor grad beholder signaturlyset i front og det ser også ut til at den har et ganske langt panser.
Kan vi håpe på noe GT Concept-aktig (Genève 2016) som har vokst opp og blitt stor?
Det er vel en av de beste konseptene fra dette ti-året – og for en oppskrift: Turbo, bensin og bakhjulsdrift! Ikke noe dill-dall der nei.
Men vi aner jo ikke om den nye bilen vil dele noe av dette.
Vi vet jo heller ikke noe om hva slags plattform den nye bilen vil stå på. Det som har vært sagt til nå er at alle Opeler vil ha en elektrifisert versjon innen 2024, og vi vet også at dette vil vi se starten på i 2020 med fire modeller:
Batteriutgave av nye Corsa, Ampera-e vil vi få, Grandland-X i plug-in hybrid versjon og det vil komme en elektrifisert varebil.
Dessuten vet vi at designavtalene med GM (først og fremst Buick) også ender i 2024 og at fra da av skal alle plattformene være de PSA-bygde CMP- og EMP2-versjonene.
Men det hjelper oss ikke mer når vi skal forsøke å titte under dyna til Mark Adams og hans muntre team.