-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppdatert TT
Tyve år etter originalen debuterte, har Audi funnet tiden moden for en oppdatering av TT.
Det er tredje generasjon TT som er kommet omtrent midtveis i sin livssyklus nå – den debuterte i 2014 og var første modell fra konsernet som var utstyrt med den virtuelle cockpiten. Som tilleggsutstyr.
Et oppusset eksteriør, motorer med høyere effekt og en mer rikholdig liste av standardutstyr, er Audis oppsummering av hva som er endret sammenlignet med den eksisterende modellen.
Første generasjon TT hadde en lei tendens til å være litt lett i rompa i høye hastigheter, og et mottiltak fra Audis side var å utstyre den med elektronisk stabilitetsprogram, ASR, som standard. Den fikk også ganske tidlig i produksjonsfasen en større hekkspoiler.
TT hadde en del detaljer som har blitt med videre gjennom to generasjonsskifter, som aluminium-detaljer i interiøret, runde luftdyser, en kort, ballformet girkule, et eksponert tanklokk og doble eksosrør (avhengig av motor).
Jeg syns personlig mye av særpreget forsvant ved det første generasjonsskiftet i 2006, men samtidig appellerte nykommeren utvilsomt til en større kundegruppe siden den var mindre sær.
Les alle våre tester og prøvekjøringer av Audi TT
Faceliften av TT kommer 20 år etter originalen, og Audi vektlegger at nykommeren skal bli mer sportslig med mer aggressiv design.
Standardutstyret omfatter nå blant annet Audi Drive Select som lar deg velge oppsett etter dagsformen, regn- og lyssensor, oppvarmede speil samt multifunksjonsratt som lar deg styre alle funksjoner. Videre får du belyste USB-porter, samt Blåtann for trådløs paring.
Uten å komme inn på detaljer skryter Audi av et stort utvalg bensinmotorer i ulike styrkegrader, alle utstyrt med bensin-partikkelfilter slik at de innfrir de nye utslippskravene.
Sekstrinns manuell girkasse er standard, syvtrinns dobbel clutch automat (S tronic) er alternativet for de som vil slippe å bruke venstrefoten.
De lave trinnene i begge kassene er tettsteget for kjapp akselerasjon, mens de høyere trinnene sørger for lave turtall i høye hastigheter.
Hittil i år er det registrert 8 nye Audi TT, samtlige er med tak. I tillegg kommer 10 bruktimporterte.
De oppdaterte utgavene av Audi TT kommer på markedet i årets fjerde kvartal og kan bestilles fra sent september.