-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Knoppskyting hos Glickenhaus
Etter at Cameron Glickenhaus fikk tillatelse til å starte en småskala-fabrikk i USA har det ene prosjektet etter det andre dukket opp. Det siste er en ganske retro roadster.
Glickenhaus er en av dem man kanskje hadde oppfattet som en virkelighetsfjern drømmer, hvis det ikke hadde vært for at han virkelig leverer.
Hans egne, spesialbygde Ferrarier var starten. Så kom 003 som først var hans egen private racerbil, med en del hederlige utflukter på blant annet Nürburgring.
Den var så vellykket at det ble en slags produksjon av det – håndbygge-virksomhet i Torino. Og sågar en stand på Genève-utstillingen.
Det ga åpenbart mersmak så han hentet frem en ny konstruksjon. 004 het den – en tre-seters coupé, ikke altfor fjernt fra en McLaren oppskrift.
Det var denne han skulle bygge i en ny fabrikk i USA. Fabrikken er ikke akkurat i full gang ennå, men han forteller at alle produksjons-slotene ble solgt i løpet av den første uken etter at han fortalte om den.
Så dukket forslag nummer 005 opp, men denne hadde et navn: Boot. Oppkalt etter Steve McQueens ville Baja offroader. I motsetning til originalen skal denne også være lovlig som gatebil.
Og nå nylig har han vist sitt 006-forslag på Facebook-siden sin. Ingen detaljer og egentlig ganske primitive skisser. Men vi ser i hvert fall Corvette C3-spor her, litt Ferrari 275 GTB kanskje (det står en slik i garasjen hans) og sideblåserne er ren Shelby Cobra.
Det er noen som antyder LT4 V-åtteren fra Corvette Z06 – 650 hk. i kompressorversjon – med transmisjonen på bakakselen. Og også en coupé-versjon med tiden.
Når hele dette omfattende programmet skal produseres er ikke helt klart. Men Glickenhaus presiserer at tillatelsen som test-fritatt småskalaprodusent stopper på 325 biler per år. Det volumet skal han nå – sier han – i 2023. Og da med fire modeller på programmet.