-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sport og komfort for familien
For første gang kan vi presentere bilder av BMWs 8-serie Gran Coupé. At den er tynt kamuflert, om enn psykedelisk, tyder på en snarlig avduking.
Så langt har vi bare vist bilder av todørs coupé og cabrioet, men det har ligget i kortene at det ville kommer en Gran Coupé også, ikke minst etter at en konseptbil ble vist i Genève. BMW har jo erfaring med slike både fra 6- og 4-serien.
Coupéen ble vist offisielt i forbindelse med BMWs comeback i 24-timersløpet på Le Mans i juni, og vi er lovet norsk lansering i november.
Da kan det kanskje rime at Grand Coupé får sin debut på Paris-utstillingen og er på plass første halvår 2019?
Vi vet at en 2-dørs coupé måler 484 x 190 x 134 cm og har en akselavstand på 288 cm. For å oppnå høyere grad av komfort i baksetet forventer vi at firedørs utgaven blir noe lengre, totalt så vel som i akselavstand. Noen centimetere i høyden kan også bidra positivt i så henseende.
Trolig er bilen på bildene en M850i – noe som avsløres av et sportslig bodykit med store luftinntak, sideskjørt, diskret hekkspoiler og store, rektangulære eksosuttak.
Motoren i denne er en 4,4-liters turbomatet V8 med 530 hestekrefter og et dreiemoment på 750 Newtonmeter. Men våre kilder mener BMW også vil tilby en M850d dieselvariant med kvad-turbo sekser.
Begge vil få firehjulsstyring, firehjulsdrift og andre hjelpemidler som raffinere kjøreegenskapene og sørger for en ideell miks av sportslige egenskaper og tangtur-komfort.
Det kommer noen mildere versjoner også – 840d med 320 dieselhester og 680 Newtonmeter møtte vi i forbindelse med 8-serie coupé. Og så vil vi sikkert få servert en 840i med den samme sekseren som sitter i 5-serien med 340 hk og 450 Nm.
Siden 8-serien skal posisjoneres på øverste hylle, får den neppe noen svakere motoralternativer enn dette, i alle fall ikke i første omgang. Men at det snart følger en M8-versjon av Gran Coupé er meget sannsynlig.
Aktuelle rivaler er nye Porsche Panamera og Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.