-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Polestar flytter kreftene bakover
Volvo tilbyr en Polestar-utviklet oppgradering som flytter mer krefter til bakhjulene på biler med firehjulsdrift. Dessverre for Norge fins det unntak.
Det er Volvos el-fokuserte datterselskap Polestar som står for utviklingen av den nye programvaren som sender mer moment til bakhjulene for å gi mer dynamiske kjøreegenskaper.
Dette vil medføre at Volvo blir mer på nivå med sine tyske konkurrenter med hensyn til kjøredynamikk.
Optimeringen kommer til uttrykk når man velger Dynamic kjøremodus, eller når man slår av den elektroniske stabilitetskontrollen.
Dette gir enda en grunn til å la Polestar optimalisere din firehjulsdrevne Volvo. Fra før påvirker de gassrespons, girskift og motorstyring.
Polestars AWD-pakke blir tilgjengelig for bensin- og dieselbiler med firehjulsdrift i 90- og 60-seriene, samt XC40 fra 2018-årgang.
Men så kommer aberet – pakken tilbys ikke for ladbare hybrider siden disse har elektrisk drevet bakaksel, og allerede er optimalisert.
Ifølge OFV har 87 prosent av alle nye Volvoer registrert hittil i år firehjulsdrift, men 79 prosent av disse er ladbare hybrider.