-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fremtiden har startet i Ungarn
Audi har startet produksjon av elmotorer ved anlegget i Györ, Ungarn. Fabrikken blir en viktig brikke i Audis omstillingsprosess.
Audi har bygget biler og motorer i Ungarn i snart 25 år. Nå skal anlegget lede an i utviklingen av fremtidens drivlinjer.
Selskapet har investert et tosifret millionbeløp i euro. Fabrikken med et areal på 8500 kvadratmeter er bygget opp i løpet av et år og skal sysselsette 100 personer i startfasen.
Produksjonskapasiteten er fra oppstart 400 elmotorer om dagen, men denne skal gradvis trappes opp. De 100 arbeiderne jobber i dag kun ett skift, men snart skal ytterligere 30 ansettes for å drifte tre skift.
Det benyttes ikke tradisjonelle samlebånd, men «produksjonsøyer» der robotiserte kjøretøy frakter motorene rundt til de forskjellige arbeidsstasjonene.
Første bil som får glede av de nye motorene er e-tron som benytter to av dem, en på hver aksel. Selve bilen skal bygges i Belgia.
Audi Ungarn er en viktig brikke for konsernet. I fjor ble det produsert nesten to millioner motorer her, fordelt på seks ulike bensinmotorer og tre dieselvarianter med effekter fra 86 til 639 hestekrefter.
6000 ansatte bygger hver dag 9000 motorer for 32 ulike fabrikker i Volkswagen Gruppen.
I tillegg produseres TT (inkludert TTS, TTRS) i begge karosseriformer, samt A3 Cabriolet og Sedan her. Totalt sysselsetter Audi Ungarn 12.300 medarbeidere, og de er blant Ungarns største selskaper når det gjelder omsetning og eksport.