-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Pallplass for Siljehaug
Det har vist seg smart av Mads Siljehaug å flytte til Tyskland for å være nær sitt team, for han er stadig vekk i aksjon – sist helg på Hungaroring.
Denne helgen ble Mads Siljehaug sendt til Budapest av Reiter Engineering for å kjøre løp i European Series GT4 sammen med teamkollega Gottfried Pilz fra Østerrike. Det var et stort startfelt denne helgen med 44 biler til start – deriblant norske Marcus Påverud.
Les reportasje fra bladet Bil om Mads Siljehaug
Både Mads og hans østerrikske kollega kvalifiserte bilen til fjerde startspor i hvert sitt løp.
Pilz startet lørdagens løp fra startspor fire for å kjøre den første halvtimen. Han kjørte sikkert og godt fra start og kom seg helskinnet gjennom den avgjørende førsterunden og klarte å holde posisjonen uten uhell. Han kom inn til sjåførbytte på femteplass.
Så startet dramatikken, for mens depotstoppene foregikk begynte det å styrtregne. Etter at sjåførbyttene var unnagjort kom Safety Car på banen siden det ble uforsvarlig å kjøre. Løpet ble så avbrutt da det gjensto cirka ti minutter, og sluttresultatet ble som etter sjåførbyttet – Mads og Pilz ble nummer fire.
I søndagens løp var Mads første sjåfør på bilen. Rett før løpsstart begynte det å regne – noe som medførte hektisk aktivitet hos teamene. De fleste byttet til regndekk og antok regnet ville vedvare, mens andre mente regnet ville stoppe og banen etterhvert ville tørke opp, så de satset på slicks.
Siljehaug startet på regndekk. Han hadde en veldig god start og kom ut fra de første avgjørende svingene ut som nummer to bak lederbilen. Han lå tett opptil lederbilen og ventet bare på en mulighet for å kjøre forbi.
Etter to runder passerte Siljehaug lederbilen etter en perfekt forbikjøring på ytter’n i en lang sving, og han opparbeidet seg raskt en ledelse på 5-6 sekunder.
At teamet hadde kalkulert med mer regn skulle nå vise seg å bli feil da regnet stoppet og banen tørket opp.
Det førte til at regndekkene ble utslitt og totalt ubrukelige, mens de som gamblet på slicks nå fikk en stor fordel. Mads’ dekk ble på slutten totalt utslitt, men han holdt hodet kaldt og klarte å holde seg på banen frem til «pit-vinduet» åpnet slik at de kunne bytte sjåfør og dekk.
Teamkollega Pilz kjørte veldig godt og sikkert i et løp som ble veldig vanskelig da det begynte å regne igjen, men med god og stabil kjøring sikret han tredjeplassen.