img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img
4 bilder i galleri
Her kommer en ny volumselger
Forrige uke fortalte Toyota at Corolla-navnet relanseres i Europa. I dag får vi et første glimt av varianten som blir mest populær i Norge.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

Mens femdørs utgaven hadde sin debut i Genève, riktig nok med Auris-logoer, er lansering av stasjonsvognen, med det klingende navnet Touring Sports, lagt til Paris neste måned.

Stasjonsvognen er utviklet i Europa siden det er her den primært skal selges. Målgruppen er ifølge Toyota kunder som er ute etter en praktisk og kompromissløs bil i en elegant innpakning.

Les også: Comeback for Corolla

Det er vanskelig å gjøre seg opp noen klar mening om utseendet basert på noen få bilder, men fra siden ser den i alle fall smidig nok ut, og interiøret ser ut til å representere noe helt nytt fra Toyota. Fronten vil jeg gjerne se i levende live før jeg bestemmer meg for om jeg liker den.

Nå får vi vite at Toyota skal tilby Corolla med tre alternative drivlinjer, hvorav to er hybride. Det er vel ingen andre enn Toyota som tilbyr en slik kombinasjon.

Diesel er ute, så minste alternativ er en 1,2-liters turbo bensinmotor med 116 hester.

De som ønsker hybrid, og det så godt som samtlige Toyota-kunder, får to valgmuligheter: en 1,8-liter med samlet effekt på 122 hk, tilsvarende drivlinjen som sitter i Prius, eller en 2,0-liter med totaleffekt på 180 hk.

Toyota anbefaler den minste hybriden til de som ønsker en stillegående, praktisk og selv-ladende bil med lave driftskostnader. Den kraftige hybriden tilbyr det samme, med tillegg av økt komfort, stabilitet, sportslighet og kjøreglede.

De nye Corolla-modellene får en nyutviklet multilink bakaksel med ny demperteknologi og kan for første gang tilbys med Adaptiv variabel demping (AVS).

Corolla Toring Sports har et lavt tyngdepunkt takket være lav sitteposisjon, lavt montert motor og plasseringen av hybridbatteriet i gulvet under baksetet.

Eneste mål vi får oppgitt i denne omgang er en akselavstand på 270 cm, og det er jo et bra utgangspunkt for et romslig interiør. Og så får vi vite at bagasjerommet har en kapasitet på 598 liter.

Vil skal se nærmere på bilen i Paris, og så får vi nok anledning til å prøve den i god tid før den norske lanseringen første halvår 2019.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: