-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Opels nye lommerakett
Opel har benyttet Nordsløyfa og en tidligere DTM-mester for å gi nye Corsa GSI lekne kjøreegenskaper.
Opels direktør for sportsbiler og motorsport, den tidligere DTM-mesteren Volker Strycek (bildet), har selv stått for perfeksjonering av bilen på Nordsløyfa.
Han garanterer dynamiske kjøreegenskaper og stoppkvaliteter – spesielt om du velger 18-tommerne med 215/40 ZR18 sportsdekk.
Corsa er andre Opel-modell etter Insignia som får bære de tre bokstavene Opel har benyttet på sine mest sportslige modeller siden 1984 da Manta GSi og Kadett GSi så dagens lys.
Et fintunet OPC chassis sørger for sporty handling og kort bremsestrekning. Under panseret sitter en 1,4-liters turbomotor med 150 hester og et dreiemoment på 220 Newtonmeter. Motoren er spesialtunet for kjapp respons fra gasspedalen.
En tettsteget sekstrinns girkasse overfører kreftene til forhjulene, og Opel lover bra med punch i andre- og tredje-gir, spesielt i området mellom 3000 og 4500 omdreininger der maks dreiemoment er til stede.
Null til hundre på 8,9, men enda viktige er 80-120 km/t på 9,9 sekunder når du skal foreta kjappe, effektive forbikjøringer. Toppfarten er 207 km/t. Husk at vi snakker om en småbil her – i Tyskland har den en prislapp på 19.960 euro.
Det sportslige eksteriøret skiller seg ut fra en vanlig Corsa gjennom store luftinntak, grill med bikubemønster, et skulpturert panser, markant hekkspoiler, elegante sideskjørt samt sidespeil i karbonfiber-look.
Det sportslige temaet finner man gjenspeilet i interiøret, spesielt når sportsrattet, den lærkledde girkulen og aluminiumspedalene kombineres med Recaro sportsseter.
Opel Norge har ingen umiddelbare planer om å markedsføre Corsa GSI, men ikke bli forundret om det dukker opp en bil eller to med tyske skilter om noen uker, spesielt om du befinner deg på Vestlandet.