-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fra Rom til Paris på 8:18
Hyundai benyttet to av sine fabrikkførere for å sette en rekord som neppe blir slått med det første: Fra Rom by til Paris på 8 minutter og 18 sekunder.
Før du begynner å protestere skal vi ile til og fortelle at det ikke dreier seg om de europeiske metropolene.
Derimot ligger det to landsbyer med disse navnene vest i Danmark med 12,8 kilometer mellom seg (sjekk selv hos Google), og det var der konkurransen ble kjørt, i trygge former på lukkede veier.
Duellantene var VM-ledende rallyfører Thierry Neuville og Touring Car-legenden Gariele Tarquini, og italieneren satt til slutt igjen med den beste tiden, brøkdelen av et sekund foran belgieren.
Bilen som ble benyttet var siste tilskudd fra Hyundais N-divisjon – den flunkende nye i30 fastback N.
Vi lot oss imponere over i30 N hatchback da vi kjørte den på bane for nokså nøyaktig et år siden, og det er ingen grunn til å tro at nykommeren er dårligere på noe som helst vis.
Dataene er temmelig identiske. Du kan velge mellom 2,0-liters turbomotorer med 250 eller 275 hestekrefter. Maks dreiemoment er i begge tilfeller 353 Newtonmeter (378 med overboost).
Omsatt til akselerasjon gir det henholdsvis 6,4 og 6,1 sekunder til hundre mens toppfarten for begge er 250.
Hyundai forteller at det ble solgt 3000 eksemplarer av i30 N femdørs kombi i første halvår. Da modellen ble presentert i fjor gikk det bare i Tyskland 100 First Edition i løpet av 48 timer.
I tillegg til spreke motorer har også i30 N Fastback spesielle detaljer, som en aggressiv grill og frontfanger, en unik bakfanger – begge med en rød markeringsstripe nederst. Sorte sideskjørt og senket chassis understreker bilens sportslige gener.
I rumpa finner du to voksne eksosrør og en elegant hekkspoiler integrert i bakluka. Også spoileren med innslag av sort høyglans.
Innendørs er det elegant sportslig, det skinnkledde rattet har som seter, midtkonsoll og girvelger røde kontrastsømmer, pedalene er i aluminium.
Men det sportslige går ikke på bekostning av det praktiske – bagasjerommet har en kapasitet på 450 liter og når setene legges ned får du 1351 liter til rådighet, akkurat som i en vanlig i30 Fastback.