-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Penger forkorter ikke alltid ventetiden
Det er ikke bare elbil-hungrige nordmenn som må finne seg i lang ventetid. Det samme gjelder et knippe multimillionærer.
I kveld er det Europa-premiere for den nye superbilen til Bugatti – Divo – i Paris. Et knippe journalister og potensielle kunder var invitert til den eksklusive avdukingen.
Nå var jo ikke dette noen verdensdebut – de ivrigste var nok i Monterey for å ta en titt på drømmebilen sin for en måneds tid siden. Men i kveld debuterte den altså på hjemmebane.
Bilen er basert på Chiron, men har ifølge Bugatti fått endret sin karakter i enda mer sportslig retning – uten at det har gått på bekostning av Bugattis høye krav til komfort og luksus.
Den åtteliters W16 motoren på 1500 hester er tunet for å gjøre bilen så kjøreglad som mulig, spesielt på svingete veier. Det samme gjelder chassis og aerodynamikk.
Divo er 35 kg lettere enn en standard Chiron, mens den leverer 90 kg mer marktrykk. Den laterale akselerasjonen er på hele 1,6g og toppfarten er «begrenset» til 380 kilometer i timen.
Dersom tennene dine nå løper i vann, må jeg dessverre skuffe deg. Bugatti avslutter sin pressemelding med å fortelle at den lille serien på 40 eksemplarer – hvert med en prislapp på 5 millioner euro – ble solgt umiddelbart idet presentasjonen startet.
Men tro ikke at penger løser alt her i livet – bilen skal produseres fra 2019 ved Bugattis hovedkvarter i Molsheim, Alsace, men ingen kan parkere sitt eksemplar i garasjen før tidligst i 2020.
Med andre ord – ventetiden er på nivå med den nordmenn som venter på en elbil med lang rekkevidde må finne seg i.