-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her kommer nye Corolla
2019 kan bli et meget godt år for Toyota i Norge. Ikke bare kommer RAV4 i helt ny utgave – Corolla relanseres - tolv år etter den ble tatt av programmet.
Vi fikk et hint om en ny Corolla på bilutstillingen i Genève i mars, men da ble den presentert som neste generasjon Auris.
For en måneds tid siden fikk vi så vite at Toyota på ny vekker Corolla-navnet til live og pensjonerer Auris.
Dermed er det definitivt over for to modellnavn som ble utviklet spesielt for Europa – Avensis tas nemlig også av programmet og erstattes av Camry Hybrid i løpet av første halvår 2019.
Nye Corolla skal bygges ved Toyota-anlegget i britiske Burnaston, både som 5-dørs kombi og som Touring Sports stasjonsvogn.
Den skal også tilbys som sedan, men Toyota har flere fabrikker i Europa, så trolig blir produksjonen av den lagt til sydligere breddegrader, nærmere de aktuelle markedene for en slik modell, Syd- og Øst-Europa.
Størst forventninger har Toyota til Corolla Touring Sports, stasjonsvognen, og derfor er verdenslanseringen av denne lagt til Paris.
Begge karosserivarianter skal tilbys med tre alternative drivlinjer. Innstegsmodellen har en 1,2-liters turbo bensinmotor med 116 hk. Den er nok lite aktuell for Norge.
Det er derimot hybridutgavene, og dem kommer det to varianter av – en 1,8 liter med 122 hk, tilsvarende drivlinjen i Prius, og en 2,0 liter med 180 hk for dem som ønsker sprekere ytelser.
Ved å benytte den fleksible TNGA-plattformen har Toyota greid å senke tyngdepunktet med 10 mm sammenlignet med Auris-modellene som nye Corolla erstatter.
Nye Touring Sports er 58 mm lengre enn sin forgjenger, men enda viktigere er det at akselavstanden er strukket med 100 mm slik at man får vesentlig bedre innvendig plass og fleksibilitet. Det resulterer blant annet i 48 mm ekstra avstand mellom for- og bakseter.
For å gi bilene et mer dynamisk uttrykk er begge Corolla-modellene 25 mm lavere enn sine forgjengere.
Nye Corolla har helt nytt interiør og tilbys med en rekke nye komfort- og sikkerhets-systemer som, avhengig av utstyrsnivå, er enten standard- eller ekstrautstyr.
De nye modellene er på plass i Norge første kvartal 2019.