-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt innsteg fra Mercedes-AMG
Omtrent samtidig som de første bilene kommer på veien, lanserer Mercedes-AMG en ny innstegsmodell av sine firedørs coupé.
Mercedes-AMG GT 43 4Matci+ 4-door Coupé blir rimeligste utgave av den sporty familiebilen. Men det betyr ikke at den mangler muskler – 367 hester og et dreiemoment på 500 Newtonmeter dekker nok behovet for de fleste.
Vil du ha litt mer, så kan du gå for 53 4Matic som henter 435 hk / 520 Nm ut fra den samme rekkesekseren med tre liters slagvolum. Begge har samtidig markedsintroduksjon.
Men det fins også heftigere utgaver for dem som aldri får nok muskler – dem kan du lese mer om her.
Nykommeren gjør null til hundre på 4,9 og har en toppfart på 270 km/t. I tillegg til de «normale» hestene sørger en EQ boost starter-alternator for 22 hk og 250 Nm ekstra over en kort periode når behovet melder seg.
Starter-alternatoren er en elektrisk motor som sitter integrert mellom motoren og girkassen og forsyner det 48 volts elektriske systemet i bilen.
Dette gir i sin tur strøm til en elektrisk kompressor som sammen med den eksosdrevne turboen sørger for spenst i kombinasjon med moderat forbruk. Godt under literen på mila er jo anstendig sett i forhold til muskler og firehjulsdrift.
Detaljer i eksteriør og interiør er identiske med de du finner i Mercedes-AMG GT 53, noe som blant annet medfører at du kan velge mellom tre interiører.
Det samme gjelder den kjappe 9-trinns Speedshift automatkassen, den aktive aerodynamikken og den automatisk regulerbare hekkspoileren. Og selvsagt har begge modeller en rikholdig liste over ekstrautstyr og individualiseringsmuligheter. Mercedes-AMG er jo ikke akkurat A4.
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ | Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ 4-door Coupé | |
Sylindere | 6 i rekke | 6 i rekke |
Slagvolum (ccm) | 2999 | 2999 |
Effekt (kW/hp) | 270/367 | 320/435 |
v/omdreininger | 5500-6100 | 6100 |
Ekstra effekt fra EQ Boost (kW/hp) | 16 (22) | 16 (22) |
Maks. dreiemoment (Nm) | 500 | 520 |
v/omdreininger | 1800-4500 | 1800-5800 |
Ekstra moment fra EQ Boost (Nm) | 250 | 250 |
Drivsystem | Firehjulsdrift med automatisk kraftfordeling | Firehjulsdrift med automatisk kraftfordeling |
Snittforbruk (l/mil) | 0,94-0,91 | 0,94-0,91 |
CO2 (g/km) | 215-209 | 215-209 |
Utslippsklasse | Euro 6d-TEMP | Euro 6d-TEMP |
Aks. 0-100 km/t (sek.) | 4,9 | 4,5 |
Toppfart (km/t) | 270 | 285 |
Pris (Tyskland i euro) | 95.259,50 | 109.182,50 |