-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Meccano gir nye muligheter
Selvfølgelig er det på sin plass at Lego stiller ut på store bilutstillinger. Tilskuerne er jo ofte store barn. Men på Paris-utstillingen fikk de ny konkurranse.
Jeg har vel tidligere nevnt at jeg begynner å bli lei de store Lego-bilene.
At man skal bygge tro kopier i skala 1:1 (eller mindre) med firkantede klosser er selvfølgelig morsomt, men det ser ikke alltid like morsomt ut.
På Paris-utstillingen viste danskene fem to store biler. En Formel 1 racer, og så kom den store Bugattien som de har kjørt så hardt på i det siste.
Imponerende nok – og ikke så mange klosser som jeg egentlig trodde, men jeg ble allikevel mer fascinert av en stand litt lenger nede i lokalet.
Der viste franske Meccano hva det gikk an å få til. Du finner mange flere eksempler her.
Selve merket har en historie som startet i England for 120 år siden. Franskmennene kastet seg ivrig på konseptet i 1921, og i dag eies det hele av et fransk konsern som også har utvidet det hele.
I Paris hadde de satt opp en lab der alle, barn og godt voksne, kunne sette seg å skru. På en halv times tid var det selvfølgelig umulig å gjøre noe tilsvarende den strålende Ducati-replicaen som allerede var bygget, eller den halv-skala lukkede superbilen.
Men du store verden så bra det var å sitte der med flotte elementer, skruer og fastnøkler og virkelig bygge noe, i stedet for bare å klikke ting på plass.
Og med motorer og tannhjul og en mengde mekaniske muligheter, er det virkelig fristende å begynne på nytt igjen.
Et virkelig lyspunkt på årets Paris-utstilling.