-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Meccano gir nye muligheter
Selvfølgelig er det på sin plass at Lego stiller ut på store bilutstillinger. Tilskuerne er jo ofte store barn. Men på Paris-utstillingen fikk de ny konkurranse.
Jeg har vel tidligere nevnt at jeg begynner å bli lei de store Lego-bilene.
At man skal bygge tro kopier i skala 1:1 (eller mindre) med firkantede klosser er selvfølgelig morsomt, men det ser ikke alltid like morsomt ut.
På Paris-utstillingen viste danskene fem to store biler. En Formel 1 racer, og så kom den store Bugattien som de har kjørt så hardt på i det siste.
Imponerende nok – og ikke så mange klosser som jeg egentlig trodde, men jeg ble allikevel mer fascinert av en stand litt lenger nede i lokalet.
Der viste franske Meccano hva det gikk an å få til. Du finner mange flere eksempler her.
Selve merket har en historie som startet i England for 120 år siden. Franskmennene kastet seg ivrig på konseptet i 1921, og i dag eies det hele av et fransk konsern som også har utvidet det hele.
I Paris hadde de satt opp en lab der alle, barn og godt voksne, kunne sette seg å skru. På en halv times tid var det selvfølgelig umulig å gjøre noe tilsvarende den strålende Ducati-replicaen som allerede var bygget, eller den halv-skala lukkede superbilen.
Men du store verden så bra det var å sitte der med flotte elementer, skruer og fastnøkler og virkelig bygge noe, i stedet for bare å klikke ting på plass.
Og med motorer og tannhjul og en mengde mekaniske muligheter, er det virkelig fristende å begynne på nytt igjen.
Et virkelig lyspunkt på årets Paris-utstilling.