Prisdumper VW e-Up med nye 20.000 kroner

Lille e-Up er bilmodellen som gjorde VW til det største elbilmerket i 2014. For å få ny fart i salget settes prisen nok en gang ned med 20.000 kroner.

Publisert Sist oppdatert

2014 var året da elbilsalget eksploderte for Volkswagen i Norge. Fra å ha levert ut 580 e-Up i 2013 kom e-Golf i 2014, og summen av de to modellene ga elbilene et løft på 760 prosent for VW. Løftet gjorde merket til det største på elektriske biler her i landet.

Fram til nå er det registrert 7488 nye og 993 bruktimporterte e-Up.

e-Up var ikke like rimelig som trillingene (Mitsubishi I-MiEV, Citroën C-Zero og Peugeot iOn), men kostet under 200.000 kroner. Aldrende modell, prisøkning til over 200.000 kroner og flere konkurrenter tvang etter hvert salget i kne.

Dette ble forsøkt kompensert med å sette ned prisen 20.000 kroner i fjor sommer, og nå er det duket for ytterligere 20.000 kroner i prisavslag på en kampanjemodell VW kaller Entry og priset til 171.100 kroner (ex frakt/levering).

Prisen inkluderer blant annet elektronisk klimaanlegg, multifunksjonsdisplay, smartphone integrasjon, "Radio Composition" med DAB+ og 6 høyttalere, city nødbrems, høydejusterbart førersete, kjørelys med «Coming & Leaving Home»-funksjon samt lys- og regnsensor. Bilen har variabelt bagasjeromsgulv, delt (40/60) nedfellbart baksete, sentrallås og elektriske vindusheisere foran.

Fortsatt er I-MiEV rimeligere med startpris på 149.900 kroner.

Powered by Labrador CMS