Skoda : Skoda SUV-bomber Kina - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img
5 bilder i galleri
Skoda SUV-bomber Kina
Skoda dobler nå modellutvalget i Kina sammenlignet med Europa. Man strekker seg langt for å tilfredsstille sine viktigste kunder.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

En ukes tid før vi retter blikket mot vestkysten av USA for å følge LA Auto Show, holder vi øynene åpne også i østlig retning. I Kina avvikles nemlig den nærmeste uken Auto Guangzhou, hvor blant annet Skoda stiller med nyheter.

Hovedattraksjonen er Kodiaq GT – en modell Skoda definerer som deres første SUV Coupé og som deres toppmodell på det kinesiske markedet hvor den skal produseres og markedsføres eksklusivt.

Kodiaq GT er rundt seks centimeter kortere enn 7-seteren uten GT i betegnelsen, og den har detaljer som får den til å fremstå som både sportslig og eksklusiv, blant annet en grill i sort og krom, LED hovedlys og baklys, sideskjørt, samt store luftinntak.

BILTEST: Skoda Kodiaq møter Peugeot 5008 SUV

Også interiøret er ifølge Skoda sporty og stilig med kvalitetsmaterialer og konfigurerbar virtuell cockpit som standard. Og selvsagt har den i kjent Skoda-stil mange «Simply Clever»-løsninger.

WiFi-tilgang, MirrorLink, Apple CarPlay og Baidu’s Carlife skal sørge for kommunikasjon med omverdenen under reisen.

Med hensyn til drivlinjer kan man velge mellom to spreke alternativer, 2.0 TSI med 186 hk og forhjulsdrift eller 2.0 TSI med 220 hk og kombinasjonen firehjulsdrift / 7-trinns DSG.

Kamiq er annen modell som bygges eksklusivt for Kina. Med målene 439 x 178 x 159 cm er den litt mindre enn vår Karoq, og den leveres med ett eneste motoralternativ – en 1,5-liter med 110 hester. Målgruppen her er unge, urbane mennesker med stort plassbehov.

I tillegg til de to spesialmodellene selges også Kodiaq og Karoq i Kina – sistnevnte i en litt strukket versjon for å gi plass til lillebror Kamiq.

Kina har vært Skodas største enkeltmarked siden 2010. I 2017 leverte merket 325.000 biler der. Det tilsvarer hver fjerde Skoda på verdensbasis og det ligger an til nye rekorder i år.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: