-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første ladbare Subaru
Subaru lanserer sin Crosstrek Hybrid på LA Auto Show og starter salget i USA innen årets utløp. Det gir en forsmak på hva vi har i vente når XV får en tilsvarende drivlinje.
Crosstrek er nemlig den amerikanske utgaven av Subaru XV, og den er deres tredje mest solgt modell der borte.
Jeg var imponert over hvilke fremskritt Subaru hadde gjort med XV da jeg kjørte nykommeren som første nordmann i fjor sommer.
Det er det tydeligvis flere som mener, for den er suverent mest solgte Subaru-modell i Norge hittil i år.
De elektriske komponentene i Crosstrek Hybrid kommer fra Toyota, mens Subaru bruker sin egen boxermotor, CVT girkasse og symmetriske firehjulsdrift.
Batteripakken er den samme som sitter i Prius Plug-in Hybrid, og derfor er jeg litt overrasket når Subaru oppgir rekkevidden på ren eldrift til bare 27 kilometer – under halvparten av hva Toyota skilter med.
Et snittforbruk på 0,26 liter på mila, etter amerikansk standard, høres realistisk ut.
Så kan Crosstrek noe som Prius Plug-in ikke kan – nemlig å trekke en tilhenger, skjønt tilhengervekten er begrenset til rundt 450 kg.
Vi får ikke vite hva systemeffekten er, men bensinmotoren har 137 hk og et dreiemoment på 181 Newtonmeter mens elmotoren supplerer med 118 hk og 202 Nm.
På bildet som viser bagasjerommet ser det ut som batteriet stjeler plass i gulvet, men dette fremkommer ikke av de foreløpige dataene som er tilgjengelige.
Vi får håpe det ikke drøyer for lenge før XV Hybrid lanseres i Europa slik at også Subaru Norge får en etterlengtet modell med stikkontakt.