-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dakar-Peugeot uten Peugeot
Peugeot vant Dakar i år. Men kommer ikke til å gjenta suksessen. Allikevel kan det godt være at en Peugeot vinner.
Det hadde vært synd om Peugeot trakk seg fra sporten og sendte de mektige 3008 DKR Maxi på dynga.
Det kommer ikke til å skje, tre av dem er kjøpt av et fransk rally-lag som heter Easy Rally. I tillegg til tre av Peugeot-bilene har de kjøpt to Mercedes Viano og en stor MAN som skal brukes som servicebiler – og «tonnevis av deler».
Mekanikerne skal læres opp av Peugeot. Noen av de gamle fabrikkfolkene går faktisk over til det nye laget. Det hele, bil og service, er beregnet på utleie, så de har ingen førere selv.
Det første løpet de skal delta i er Silkeveien-rallyet, fra Kina til Russland i juni.
Men lenge før det skal en annen av det originale 3008 DKR i sving.
På tross av at fabrikken er ute nå, blir det Dakar på i hvert fall en av dem i 2019 også.
Det er den gamle reven, Sebastien Loeb, som har funnet en bil som han har meldt på, med Red Bull som sponsor. Like greit det – så slipper de å dekorere den på nytt.
Loeb kjørte Peugeot i årets utgave også, og lå som nummer to da de måtte bryte på den tøffe SS5. Carlos Sainz og Lucas Cruz brøt imidlertid ikke, og brakte sin 3008 inn på førsteplassen.
Loeb tar med seg annenføreren sin, Daniel Elena igjen, og kommer garantert til å kjøre for å vinne. Akkurat som han gjorde i årets løp.
Han har ikke sagt noe om hva som skjer videre med denne bilen, men 44-åringen forsikrer at denne gangen starter han uten noe slags press, «jeg skal først og fremst ha det moro», sier han.
Og han vil sikkert gjerne ha en stor pokal også.