-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Retro Mustang fra Russland
Et russisk selskap har laget en moderne drømmebil med klare referanser til en 1967 Ford Mustang Fastback.
Noe av det kuleste vi har presentert her på BilNorge var en bil bygget på en BMW 7-serie som fikk oss til å tenke på en Volga fra 50-tallet. Det er faktisk over 16 år siden denne dukket opp.
Men nå kommer et nytt forslag som skal sende tankene tilbake i tid, ikke til Russland, men til USA og Ford Mustang Fastback – kjent fra blant annet Bullit.
Foreløpig er denne bare på skissestadiet, men de renderingen de har presentert ser da aldeles salgbare ut. I alle fall bilens eksteriør.
R67 heter bilen fra en russisk startup som kaller seg Aviar Motors. Den bensingulpende motoren er erstattet med en elektrisk drivlinje, og Aviar skryter av ytelser i toppklassen.
Null til hundre på 2,2 sekunder, toppfart på 250 og rekkevidde – riktig nok etter NEDC-standarden – på 500 kilometer.
Sistnevnte skal nok tas med en stor klype salt, for et 50 år gammelt Mustang-karosseri har ikke akkurat strømlinje-formene til moderne elbiler.
De snakker om en samlet effekt på 840 hestekrefter fra to elektriske motorer – en på hver aksel. Energikilden er en batteripakke på 100 kWt.
Chassiset skal bygges av aluminium og karbonfiber, og hele karosseriet i karbonfiber.
Som aerodynamisk hjelpemiddel popper en hekkspoiler opp når du bikker 120 km/t for å øke stabiliteten. Og R67 kan utstyrer med luftfjæring som endrer bakkeklaringen med inntil 75 mm, så du slipper å sitte med hjertet i halsen hver gang du skal over en fartsdump.
Interiøret har ikke mye med klassisk Mustang å gjøre. Her er det mer Tesla-aktig med en stor 17-tommers skjerm på midtkonsollen, hvor de fleste av bilens innstillinger foretas. Aviar lover et moderne infotainment-system med alt du ønsker deg.
Lufteventilene ser veldig Mercedes-inspirerte ut, og dørhåndtakene minner mistenkelig om Teslas. Så litt herfra og litt derfra er det nok.
Aviar hevder at R67 har moderne sikkerhetsutstyr som skal hjelpe deg å unngå kollisjoner, og redusere skadeomfanget hvis et sammenstøt er uunngåelig. Elektronisk stabilitetskontroll og syv kollisjonsputer inngår i pakken.
Som en kuriositet må vi nevne at Aviar sier de skal programmere bilens lydanlegg slik at den skal høres ut som en klassisk Shelby 500 på innsiden. Og så lover de ett års garanti.
Ingen pris er oppgitt, det står bare pris på forespørsel. Med alt de lover av ytelser og utstyr, aluminium og karbonfiber, er jeg redd prislappen fort kan bli åttesifret i kroner. Hvis den da noensinne kommer seg videre fra en dataskjerm til en produksjonshall.
Men at Aviar R67 har en design som kunne være salgbar er det liten tvil om.