-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Porsche kunngjør sin tredje elbil
Porsche har i dag bekreftet at Macan i neste generasjon skal lanseres i en helelektrisk utgave. Dermed får de i løpet av få år hele tre elbiler på programmet.
Hvem skulle trodd dette for få år siden? Porsche har i dag offentliggjort planene for sin tredje elbil, deres første SUV basert på neste generasjon Macan. Bilen skal i produksjon tidlig i neste tiår.
Taycan skal på markedet mot slutten av inneværende år, og neste modell ut blir Taycan Cross Turismo som vi nettopp presenterte ferske spionbilder av.
– Innen 2022 har vi investert over seks milliarder euro i elektromobilitet, og i 2025 kan så mye som 50 prosent av alle nye Porscher være elektrifisert, sier Oliver Blume, styreformann i Porsche AG.
– I de neste ti årene skal vi fokusere på en drivlinjemiks bestående av optimaliserte bensinmotorer, plug-in hybrider og rent elektriske drevne sportsbiler. Vårt mål er å ta en teknologisk pioner-rolle, derfor innretter vi selskapet mot mobilitet for fremtiden, sier Blume.
Beslutningen lyder selvsagt som musikk, eller kanskje heller et heftig motorbrøl, i ørene til den norske Porsche-organisasjonen.
– Dette bekrefter vår tro på at helelektrisk vil være fremtiden også for sportsbiler. Macan, som den mest kjøreglade og sporty SUV-en på markedet, er en perfekt match med elmotorens karakter, uttaler Morten Scheel, administrerende direktør i Porsche Norge.
– For oss i Norge er det svært gledelig å konstatere at vi får nok en modell som treffer markedet godt, legger han til.
Den store interessen for elbiler i Norge har nærmest ført til et folkekrav om å formalisere kjøpsintensjon gjennom en forskuddsbetaling.
Når det gjelder Porsche Taycan har allerede nesten 3000 personer betalt 20.000 kroner i depositum for å reservere bilen. Enn så lenge rekker det å kontakte lokalt Porsche Center for å flagge interesse for den kommende helelektriske Macan.
– Vi har ingen planer om noen digital reservasjonsløsning på Macan i den nærmeste fremtid, opplyser sjefen for Porsche i Norge.
– Den norske løsningen vi lanserte i fjor sommer gjelder kun for sedanmodellen av Porsche Taycan. Ettersom det blir et stort gap mellom når de ulike modellene går i produksjon, vil det gå en god stund før vi eventuelt åpner for reservasjon av Taycan Cross Turismo og helelektriske Macan, konkluderer Scheel.
Elbilutgaven av Macan skal bygges side om side med modellene med tradisjonell drivlinje ved Porsches moderne anlegg i Leipzig (bildet).