-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Genève-utstillingen: "Under Construction"
Genève-utstillingen åpner torsdag. Det vi si pressen slipper inn for alvor tirsdag. Bilnorge.no var der i dag.
Det begynner å bli bare sååååå 2018 å kræsje bilutstillinger dagen før dagen.
Alle gjør jo det nå.
Så her skal du få dagen før dagen før dagen. Riktignok i en kvalitet litt dårligere enn vi vanligvis pleier å presentere disse tidlig-innslagene våre i, for enten var «security» mye tettere enn tidligere, eller så var jeg ekstra skvetten.
Og jeg kan vanskelig si at turen ga det virkelig store overblikket over hva messen vil inneholde i år. (Men det ser lovende ut, selv om nesten alt var under oppbygging).
Ikke turte jeg gå rundt med et åpenbart kamera, det var ille nok med en telefon. Selv de som jobbet der og som tok helt åpenbart uskyldige bilder, fikk strengt tilsnakk. Og en som ikke hadde antydning til adgangstegn risikerte nok strengere tiltak enn tilsnakk.
Ikke særlig tid til å legge motivet skikkelig inn på skjermen, med andre ord, eller dra opp telefunksjonen, eller slå til med spesialeffekter.
Det var til og med så ille at da jeg skulle ta et bilde av Abarthene, det mest uskyldige motivet av dem alle - for dette var bare gamle biler, gjemte jeg maskinen så fort at det ble skikkelig uskarpt.
Men Abarth-intermezzoet er typisk på en annen måte også. Det er flere og flere av de store navnene som ikke deltar.
På min runde i dag manglet jeg Ford, Jaguar og Land Rover, Hyundai, Opel og Volvo – i hvert fall. Jeg tror ikke noen av dem befant seg bak de enorme, høye svarte teppene der de store standene er skjult for alle som ikke har noe der å gjøre.
Og det betyr selvfølgelig at arrangørene må bruke den fineste trålen for å fylle opp arealet.
Selv om Polestar erstatter Volvo, og vi nå har to Pininfarina – en ny knopp som heter Automobili Pininfarina også – monner ikke det meget i kvadratmeter.
Jeg skal love det er brukt finmasket garn for å fylle opp all den ledige plassen.
Jeg gleder meg som et barn, noen av de nye og underlige kjenner jeg så vidt fra før, selv om de aldri har vist seg ved slike store anledninger tidligere. Og noen har jeg overhodet ikke peiling på.
Dette kommer til å bli et bilshow av den gode, gammeldagse sorten, fullt av uventede overraskelser som overhodet ikke har interesse som noe annet enn kuriositet.
For dere andre som liker å utforske litt har vi tatt med en liste over alle førstegangsreisende. Du skal ikke søke lenge før du finner noe spennende.
Og gidder du ikke søke kan du som vanlig være trygg på at vi skal greie å få rasket med oss det meste.
Aramco, Arcfox, Aurus, Automobili Pininfarina, Devinci, e.GO, Energie 360°, Ertex Luxury Car Design, Faith Target Group, Ginetta, Hispano Suiza, Kenda, Kyburz Switzerland, Michelin, Motorworld, New Star, Nobe Cars, Piëch, Puritalia Automobili, RCH Automotive, SBB/CFF Green Class, Share2Drive, Twisted, Up Design - Adler Group, WayRay, Wonder Auto Group og Z'ART.