-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Subarus sterke fremtidsvisjon
Den konseptbilen Subaru viste i Genève fikk masse oppmerksomhet fra amerikanske journalister. Den hadde fortjent mer i Europa, men det er jo i USA det største volumet ligger for dette merket.
Viziv Adrenaline er det merkelige navnet på den blå ruggen som sto i dekorasjonssand på Subaru-standen.
Viziv, dere som følger med vet det jo, betyr Vision for Innovation og er familienavn på en rekke konseptbiler som har dukket opp siden 2013. En serie som ble startet av den da nye designsjefen, Osamu Namba.
I motsetning til flere av disse som egentlig ikke sa noe om fremtidig produksjonsmodell, er det vel temmelig opplagt at denne peker mot en ny XV. Og siden XV heter Crosstrek i USA, og er en veldig populær modell som venter på avløsning, er det ikke rart konseptet vakte interesse.
Nå er det forresten ikke sikkert at den kommende modellen skal hete verken XV eller Crosstrek – mange amerikanske kolleger minnet om at Subaru har patentert navnet Evoltis og at det kanskje er reservert til det dukker opp en bil med antydning av Volt.
For her venter man nemlig en flat firer med sterke innslag av plug-in hybrid.
Men på den annen side. Dette nye formspråket som sakte innføres kalles «dynamic x solid», og da er vel Evoltis et litt veikt navn. Kan det egentlig bli bedre enn Crosstrek?
Her har vi altså en bil som, skal vi dømme etter dekkene i hvert fall, har et offroad fokus. Designen er mer knyttneve enn det vi tidligere har sett derfra, selv om det fremdeles er umiskjennelig Subaru. Dette er utendørs/livsstil tatt på kornet.
Skikkelige skliplater med de samme oransje detaljene vi finner i felgene er god kontrast mot den Subarublå overflaten.
Store luftehull på panseret blir fulgt opp av en skikkelig skrå frontrute som ender i et avrundet tak der det er plass til alle assistentsystemene som ligger i EyeSight-tilbudet.
Vi får jo også litt Petter Solberg-assosiasjoner fra hekken med den solide, delte spoileren på taket og de skikkelige LED-baklysene.
Subaru legger for øvrig til at taket er ment som en forsterket konstruksjon som skal øke stivheten for hele boksen.
Men de sier også at siden dette bare er et design-orientert konsept, kan de ikke si noe om innholdet. Og det er ganske åpenbart at det heller ikke finnes noe interiør i denne.
Men at modellen er noe som peker videre mot fremtidige Subies – som mine amerikanske venner kaller dem – er jeg ikke i tvil om.