-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Smart skinner som påskesola
Utrolig hva et muntert tørkle på hodet kan gjøre. Skinnende gult for eksempel. Det får folk til å smile. Slik Smart klarte i Genève.
Egentlig slapp smart superbillig unna messeinnsatsen sin – men virkningen var formidabel.
Jeg burde kanskje luktet lunta da jeg ble fortalt at Smart kom med en konseptbil til Genève og at den skulle hete Forease +.
Forease var nemlig navnet på bilen de hadde i Paris og det som var easy med den var at den var åpen som en barchetta – speedster er kanskje litt for pretensiøst for en som ikke ville ane hva speed var, selv om den fikk det servert med skje.
Genève-bilen var akkurat den samme (i hvert fall så den slik ut) – men den hadde fått tak. Eller kanskje ikke tak – den hadde fått kuppel. Eller et slags tørkle på toppen.
Frapperende virkning i skinnende gult, den sto og lyste på langt hold.
Jeg har en mistanke om at denne hadde de tenkt på allerede ved Paris-tider. Riktignok var dashbordet hvitt da, det er blitt gult, men det er enkelt å fikse. De gule sømmene i Paris-setene og en del andre gule interiørfinter er fremdeles på plass og harmonerer veldig bra med den nye overbygningen.
Dessverre måtte tyskerne presentere denne søte flip’en med litt germansk grundighet også. Dette er nemlig ikke noe tak, forklarte Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler AG, gravalvorlig. «Dette er et #loveroof.»
Hele ideen bak denne presentasjonen må da forhåpentlig utelukkende ha vært å spre glede. Taket er for eksempel en elendig løsning hvis du er ute etter beskyttelse mot ruskevær. Og som smart kabriolet er den jo også fullstendig ubrukelig.
For riktignok er det noe tynt stoff på toppen her, som kanskje kunne vært benyttet i stedet for noe kanvas-aktig, men dette stoffet sitter tett rundt en stiv kuppel. Man kan altså ikke folde dette sammen, man må løfte av det hele, så kan du kanskje bruke det som vogge for babyen?
Ikke finnes det antydning til noe tett på sidene her heller, som for eksempel ruter.
Dette er med andre ord meget mer en parasoll enn en paraply.
Selv om Morton’s Salt Girl jo brukte sin glade, gule beskyttelse mot regn. Men den ga jo også den samme gode følelsen. Smart Morton?