Comeback for Camry

Den romslige Toyota-sedanen har vært fraværende i det norske markedet en årrekke. Men i mai er den tilbake, for første gang i hybrid-utgave.

Publisert Sist oppdatert

Toyota selger gjerne nye Camry Hybrid til taxi-bransjen som gir dem en god anledning til å teste ut bilens pålitelighet og slitestyrke:

Toyota har gjort et godt innhugg i det norske taxi-markedet de senere årene, og det er nok primært med skilt på taket du vil se nye Camry. Men selvsagt er den også et alternativ for alle andre som ønsker seg en romslig og komfortabel sedan med Toyota anerkjente kvalitet.

Den har egenskaper drosjeeiere setter høyt – som lavt forbruk i kombinasjon med et romslig og komfortabelt interiør og god bagasjeplass.

Sistnevnte har en kapasitet på 524 liter. Bilen er nesten fem meter lang (4885 mm) og 184 cm bred mens den rager 145 cm over asfalten.

Det er omtrent på nivå med Mercedes E-Klasse sedan som har vært en favoritt i taxi-miljøet i årevis. Men til forskjell fra Mercedesen leveres Camry kun som sedan, ikke som stasjonsvogn.

Les mer om nye Toyota Camry Hybrid her

I tillegg til plass og komfort er jo vedlikeholdskostnader og – ikke minst – drivstofforbruk viktige argumenter når en drosjeeier velger sitt arbeidsredskap, og her har Toyota minst et trumfkort.

Selv med sine 218 hester skal Camry Hybrid klare seg med et snittforbruk på 0,43 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 98 gram per kilometer. Og så slipper man å engste seg for om det innføres forbud mot dieselbiler slik det har være diskutert i bl.a. Oslo.

Camry 2.5 Hybrid skal leveres i tre utstyrsnivåer, og prisene er som følger:

Toyota Camry 2.5 Hybrid

Modell:

Veil. pris

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive

kr 429.900

Toyota Camry 2.5 Hybrid Premium

kr 449.800

Toyota Camry 2.5 Hybrid Platinum

kr 475.700

Powered by Labrador CMS