-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Toyota vil til månen
Sammen med den japanske romfartsorganisasjon JAXA er Toyota i gang med å planlegge en rover som på sikt skal brukes på månen.
Foreløpig er dette på et tidlig stadium, men partene snakker om å utvikle en rover som kan brukes på månen, og senere også på Mars.
Roveren har trykkabin slik at to astronauter kan oppholde seg om bord i en lengre periode uten romdrakter.
Drivlinjen er elektrisk og henter energi fra brenselceller.
Selv med den begrensede mengden energi som kan transporteres til månen må kjøretøyet ha en rekkevidde på 10.000 kilometer.
JAXA har en plan om bemannede måneferder i 2030-årene og ønsker derfor å skyte ut en egnet rover i 2029.
– Månens gravitet er en sjettedel av jordens, samtidig som Lunar har et komplekst terreng med krater, klipper og fjell. I tillegg er den utsatt for radiasjon og temperaturer som er mye tøffere enn på jorda, sier president Koichi Wakata i JAXA.
– Til lange ekspedisjoner på månen er det nødvendig med en rover med trykkabin som kan kjøre 10.000 kilometer under slike ekstreme forhold. Toyotas «space mobility»-konsept møter slike krav, sier Wakata.
Toyotas forslag er omtrent på størrelse med to minibusser. Den er seks meter lang, hele 5,2 meter brede og 3,8 meter høy.
Trykkabinen har et volum på 13 kubikkmeter og kan romme to personer på lange reiser, pluss ytterligere to i nødssituasjoner.