-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny plattform og ny Sonata
Hyundai viser i dag frem neste generasjons plattform. Den danner blant annet grunnlag for nye Sonata som nå debuterer i Korea før den skal lanseres i en rekke andre markeder.
Forbedret sikkerhet, effektivitet, designbredde og kjøreegenskaper – det er ifølge Hyundai blant fordelene som ligger i den nye plattformen som kommer i flere versjoner – blant annet en som er dedikert for elbiler.
Dramatisk forbedrede kollisjonsegenskaper er også et resultat av den nye plattformen, selv om Hyundai har scoret høyt på dette området tidligere også. Men kravene strammes jo inn for hvert eneste år, så det er viktig å henge med på utviklingen.
Første bil som bygges på den nye plattformen er en splitter ny Sonata, 2020-utgaven, som skal i salg på hjemmebane fra denne måneden. Vi fikk jo en forsmak på den nye designretningen gjennom Le Fil Rouge på fjorårets Genève-utstilling.
Og den ser jo riktig så lekker ut basert på disse første bildene. Jeg tviler likevel på om den norske importøren finner plass til Sonata i sitt program – med den fokus det er på elbiler og ladbare hybrider her til lands.
Av 1698 nye Hyundai registrert hittil i år er ifølge OFV 1583 rene elbiler. Pluss på 41 ladbare hybrider og 10 hydrogenbiler, så skjønner du at Hyundai har en drivlinjemiks som gjør konkurrentene grønne av misunnelse.
Den nye plattformen introduseres i tre dedikerte versjoner – en for fossile og hybride drivlinjer, en for hydrogenelektriske biler og en tredje for batteridrevne elbiler.
Det er naturlig nok sistnevnte som skaper mest interesse hos den norske importøren, og allerede i 2020 skal den danne grunnlag for en helt ny modell. Ganske imponerende når vi vet at Hyundai allerede har to populære elbiler gjennom Ioniq EV og Kona Electric.
– Dette er en svært spennende plattform, som vil gi våre kunder enda bedre biler enn før, sier Produkt- og PR-sjef Øyvind Lillestrøm Knudsen i Hyundai Motor Norway.
– Bedre kjøreegenskaper, høyere effektivitet og kraftig forbedret sikkerhet er elementer som vil bidra til å gjøre våre produkter enda mer attraktive. Vi er naturligvis ekstra spente på nullutslippsbilene som dukker opp på ny plattform de kommende årene, og gleder oss til å se hva som kommer allerede neste år.
Aner vi konturene av, eller snarere fundamentet til, nye kø-generatorer fra Hyundai og Kia?