-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Familieforøkelse på gang
I løpet av siste halvår har Porsche presentert ny generasjon 911 med kodenavn 992 i to karosseriformer. Her er det tredje, og flere skal det bli.
Det er vel ingen som klarer å lage så mange varianter basert på én eneste modell. Så langt har Porsche vist nye 911 som coupé og cabriolet, og kun i Carrera S / 4S-utgaver. Men 992-generasjonen vil etter hvert bli like omfattende som forgjengeren 991 var.
Da snakker vi et tyvetalls varianter, fra Carrera til GT2 RS, og tre karosseriformer, coupé, cabriolet og bilen vi ser på disse bildene – Targa.
Eller retter sagt Targa S eller 4S, for Porsche starter aldri med de rimeligste alternative. I 991-generasjonen tilbys Targa opp til GTS-nivå.
Les vår prøvekjøring av Porsche 911 Cabriolet
Det at bilen nesten ikke bærer kamuflasje tyder på at lanseringen ikke er særlig langt unna – kanskje er den lagt til Frankfurt-utstillingen i september.
Så vil det gå ytterligere noen måneder før den kommer på veien, så neste vår er den trolig på plass i ditt Porsche Center.
Som med forrige generasjon ser det ut som Porsche er tro mot den originale Targa-oppskriften fra 1965, noe som inkluderer en solid veltebøyle, sammenleggbart tak (denne gangen i kanvas?) og en stor bakrute.
Bilen på bildene har veltebøyle i matt sort, og kanskje blir det en nytt alternativ til standardfargen som har vært sølv.
Bortsett fra takkonstruksjonen kan du regne med at 911 Targa blir lik 911 Coupé på de fleste områder – hvilket innebærer en hekkmontert 3,0-liters twin turbo boxer med 450 hk og et dreiemoment på 530 Newtonmeter.
Her finner du priser og data for 911-variantene som er lansert så langt
Regn med at 911 Targa prises over disse.