-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Snart oppgraderes Kona
Et snaut år etter at leveringen startet, sender Hyundai ut melding om at Kona oppgraderes.
Flesteparten som har bestilt Kona Electric må fortsatt smøre seg med en god porsjon tålmodighet. Kanskje er det da positivt å få vite at bilen i mellomtiden oppgraderes?
Hyundai har truffet spikeren på hodet med Kona Electric, i alle fall i elbilhungrige Norge. Men de påstår den er godt mottatt i andre europeiske markeder også. Lang rekkevidde, praktiske egenskaper og overkommelig pris er viktige suksessfaktorer.
Nå forteller Hyundai at de foretar viktige oppgraderinger av bilen når leveringen av 2020-modellen starter utpå høsten.
Bilen får da en kraftigere ombord-lader som reduserer ladetiden med inntil 23 prosent. Gjennom å erstatte dagens 7.2kW-enfas lader med en 11kW-trefaslader, reduseres ladetiden fra minimum 9 timer og 35 minutter, til minimum 7 timer og 25 minutter.
I tillegg får bilen Hyundais helt nye infotainment-system med 10,25’’ skjerm, som har full støtte for telemetri med Blue Link og eCall – noe som muliggjør styring av klimaanlegg og dørlåser fra smarttelefonen.
Kona Electric-eiere vil i tillegg kunne starte og stoppe motoren fra appen. Man kan også sjekke batteristatusen fra smarttelefonen sin, så vel som å styre lading og eventuelle planlagte ladeperioder.
Nye Kona Electric er Hyundais andre modell som lanseres med eCall, og følger dermed nye Ioniq Electric. Nødanropssystemet eCall sørger for at bilen automatisk ringer 112 om airbagene løses ut.
I tillegg til disse tjenestene er LIVE services inkludert i biler med navigasjonssystem – noe som medfører at man alltid har tilgang til oppdatert informasjon om ladepunkter og ladestasjoner, trafikk, fotobokser, parkering, forhandlere i nærheten, vær, samt live interessepunktsøk.
Oppgraderingene vil ifølge Hyundai Norge medføre en prisøkning som foreløpig ikke er kjent. Kunder som allerede har lagt inn ordre på dagens Kona Electric vil i utgangspunktet få levert bilen de har bestilt.
Mer informasjon og priser er ventet sommeren 2019.