-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny gledesspreder fra Alpine
Noe av det mest gledelige som har skjedd på bilfronten de siste årene er at Renault har blåst nytt liv i Alpine. Nå har de en ny modell på gang.
– Der ventet vi ikke forgjeves, sa en begeistret Jon Winding-Sørensen da han første gang møtte Alpine A110 i levende live på Genève-utstillingen i 2017.
Han er ikke akkurat den som er lettest å begeistre, så du bør absolutt spole tilbake og lese hans omtale her.
Alpine har stolte tradisjoner – les mer om bakgrunnen her.
Mens bilen hadde sin statiske debut på Genève-utstillingen fikk de som besøkte Goodwood-festivalen noen måneder senere se den i aksjon på bane. Det dempet ikke akkurat interessen hos entusiastene.
Alpine A110 benytter den klassiske oppskriften der lav vekt (ca. 1100 kg) gjør at man klarer seg med moderat motorisering (1,8 liter / 252 hk, midtplassert) for å lage en leken sportsbil.
Et halvt års tid etter Genève-utstillingen presenterte Alpine en cup-versjon utviklet i samarbeid med racing-partner Signatech.
Foran 2019-sesongen er denne klassifisert etter det internasjonale GT4-reglementet. Du ser den blant annet i det europeiske GT4-mesterskapet der norske Mads Siljehaug og Marcus Påverud kjører.
Men her har våre fotografer kommet over en ny variant av bilen under testing på og ved Nordsløyfa.
Det dreier seg om en bil med spesifikasjoner omtrent på nivå med GT4-utgaven, men i motsetning til racingutgaven er denne registrerbar og godkjent for kjøring på vanlig vei.
Bilen har nærmere 300 hester og er slanket og stivet opp sammenlignet med en vanlig A110. Bildene viser ny frontsplitter og hekkspoiler. Stickers på hekkspoileren bærer betegnelsen A110 GT4.
Alt tyder altså på at dette er en mer ekstrem utgave av A110 for dem som prioriterer sportslige egenskaper fremfor komfort, og den kan jo utvilsomt bli en morsom lekekamerat på bane.
Det nærmer seg jo ny festival på Goodwood (4.-7. juli), så kanskje er det der den skal presenteres for publikum?