-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi lanserer ladbar Q5
Denne bilen er som skapt for Norge og gir Audi tilgang til en ny nisje.
Når Audi nå lanserer sin nye Q5 55 TFSI e quattro er det antagelig stor glede hos den norske importøren og forhandlernettet som endelig får en ny konkurrent til de ladbare utgavene fra BMW, Mercedes og Volvo. Fra før har jo Audi Q7 e-tron i klassen over, så de vet hvor viktige slik modeller er for volumet. Det vet også Volvo som solgte hele 7602 ladbare hybrider i 2018.
Den elektriske rekkevidden, som er oppgitt til 49 kilometer etter WLTP-metoden, er 1 km kortere enn det som kreves for å gi fullt avgiftsfradrag. Men det gir neppe de store utslagene.
Harald A. Møller oppgir en pris på 663.900 kroner for en godt utstyrt Competition-utgave. Det blir spennende å se når BMW og Mercedes etter hvert annonserer prisene på sine kommende modeller. Eneste nykommer vi kjenner prisen på er BMW X5 45e xDrive som koster kr 845.000, men der er jo en større bil.
Drivlinjen i Q5 55 TFSI e består av en 2,0-liters bensinmotor med 252 hestekrefter og et dreiemoment på 370 Newtonmeter. I tillegg bidrar elmotoren med 105 kW og et dreiemoment på 350 Nm. Elmotoren sitter integrert i den syvtrinns DSG girkassen.
Til sammen gir dette den nye SUV-en en samlet effekt på 367 hestekrefter. Maks dreiemoment på 500 Newtonmeter er til stede allerede ved 1250 omdreininger.
Null til hundre på 5,3 sekunder og toppfart på 239 km/t er anstendig tatt i betraktning at snittforbruket er oppgitt til 0,24-0,21 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 53-46 gram per kilometer.
I Tyskland får nye Audi Q5 TFSI e en basispris på 60.450 euro. Der har de åpnet for bestilling, og de første kundebilene kommer i tredje kvartal.