-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En smak av fremtid
Toyota har i dag bekreftet at de vil være med videre i WEC hvor Le Mans er det grommeste løpet på kalenderen. Men fra 2020 blir det med en helt ny bil etter et nytt regelverk.
Under fjorårets 24-timersløp fikk vi vite at FIA ønsker mer virkelighetsnære biler enn de rare / stygge prototypene som har regjert LMP-klassen i årevis.
De vil ha biler som ser mer ut som en vanlig bil, og de ønsker samtidig å kutte budsjettet for deltagelse i serien dramatisk.
Toyota viste i samarbeid med FIA frem en prototyp på hva slags biler de snakket om. Og FIA nevnte sågar Aston Martin Valkyrie og McLaren Senna som eksempler på biler de godt kunne tenke seg å ha med. Eksklusive og dyre, men uansett mer realistiske enn dagens prototyper.
På Le Mans i dag har Toyota bekreftet at de fortsetter i serien basert på det nye reglementet som innføres høsten 2020. Bilen får en hybrid drivlinje med rundt 1000 hestekrefter og skal ha tilsvarende ytelser som dagens prototyper.
Toyotas nye racerbil skal baseres på prototypen GR Super Sport, som også blir tilgjengelig i gateversjon. Begge bilene er nå under utvikling i Toyota City i Japan og ved motorsportavdelingen i Köln.
Etter å ha vært eneste bilprodusent i toppklassen de siste to årene håper Toyota å få skjerpet konkurranse slik at de kan konkurrere mot mer etablerte sportsbilprodusenter i fremtiden.