Porsche : Taycan på verdensturne - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img
4 bilder i galleri
Taycan på verdensturne
Det er fortsatt en stund til den offisielle debuten, men Porsche varmer opp med en liten runde på tre kontinenter.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

De neste ukene skal lett kamuflerte prototyper friste potensielle kunder i Kina, Storbritannia og USA. «Porsche Triple Demo Run” hadde sin kick-off på Porsche Experience Centre (PEC) i Shanghai.

Motivet på taket er en hyllest til hvert av landene turneen skal innom, og i Shanghai var prototypen dekorert med en drage. Bak rattet satt Li Chao, forretningsmann og profilert fører fra Porsche Carrera Cup Asia.

– De ekstreme ytelsene som er typiske for Porsche har vært drivkraften for utviklingen av Taycan. Det føler man fra første øyeblikk, sier Li Chao som er spesielt imponert over «handlingen».

– Fra kompromissløst sportslig til overraskende komfortabel, chassiset i Taycan dekker et vidt spekter og kombinerer presisjonen til en sportsbil med langtur-egenskapene til en komfortabel sedan. I tillegg til det lave tyngdepunktet spiller også bakhjuls-styringen en viktig rolle, sier Chao.

Taycan har en potensiell toppfart på over 250 km/t. Den akselerer til 100 km/t på under 3,5 sekunder og til 200 på under 12.

Neste stopp på Porsche Triple Demo Run er Goodwood Festival of Speed kommende helg, og så avsluttes den med sesongfinalen for Formel E i New York 13.-14. juli. På Goodwood Taycan kjøres av Mark Webber mens Neel Jani skal stå for demonstrasjonen i The Big Apple.

Innen den offisielle verdenslanseringen å Frankfurt-utstillingen i september har testbiler tilbakelagt rundt seks millioner testkilometer.

Hos Porsche må elbilene gjennom det samme tøffe programmet som sportsbiler med forbrenningsmotor. I tillegg til å oppfylle de strenge kravene med hensyn til dynamiske kjøreegenskaper, må de være anvendelige til daglig bruk under alle klimatiske forhold.

Spesielt utfordrende for en elbil er lading av under ekstreme temperaturforhold, samt å kontrollere temperaturen for drivlinjen og interiøret.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: