-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Captur får en fordel i Norge
Renault viser i dag de første bildene av andre generasjon Captur. Viktigst for den norske Renault-organisasjonen er at den kommer som ladbar hybrid.
Captur var blant de første kompakte crossoverne da den kom på markedet i 2013, og gikk på den måten opp en sti som etter hvert har blitt ganske tett befolket av både europeere og asiater. Ifølge Renault er den solgt i over 1,2 millioner eksemplarer gjennom årene.
Med generasjon to ønsker Renault å styrke Capturs posisjon ytterligere. Den integrerer ifølge Renault nye trender i bilmarkedet og har som mål å være i forkant av segmentet med ny teknologi, elektrifisering, sikkerhet, lave utslipp, samt høyere kvalitetsfølelse.
Nye Captur blir første «E-TECH» ladbare hybrid for Renault Gruppen. De hevder også å være først i B-SUV-segmentet med en slik løsning. Jeg går ikke god for den påstanden, men vi befinner oss vel nå i segmentet under Kona / Niro, så kanskje de har rett?
Bilen skal produseres i Kina, en svært strategisk region for Renault Gruppen og for Renault Nissan Mitsubishi Alliansen, men den skal selges på alle kontinenter.
Bilen bygges på den nyutviklede CMF-B-plattformen som er klargjort for elektrifisering, og innen 2022 vil Renault Gruppen har 12 elbiler i porteføljen.
Ifølge Renault har nye Captur full LED-belysning som standard på alle utstyrsnivåer. Den har smart cockpit og en interiør-kvalitet som er hevet fra forgjengeren.
Bilen har en lengde på 4,23 meter, en økning på 11 cm, mens akselavstanden er strukket med to centimeter til 2,63 meter.
Som hos forgjengeren kan du velge i karosserifarger, takfarger og felger – ifølge Renault gir det 90 varianter for eksteriøret, i tillegg til 18 interiørkombinasjoner og 8 interiørlys-alternativer.
Globalt skal Captur tilbys med ti motoralternativer, fem for bensin, tre for diesel, en for gass og en ladbar hybrid. Det er foreløpig ikke bestemt hvilke som tas til Norge, men den ladbare blir utvilsomt den mest attraktive.
Den hybride drivlinjen er utviklet innenfor Alliansen og består av en 1,6-liters bensinmotor ledsaget av to elmotorer, det som betegnes son en «multimode» direkte girkasse og et 9,8 kWt batteri.
Renault oppgir en elektrisk rekkevidde etter WLTP på 65 kilometer ved bykjøring og 45 km i hastigheter opp til 135 km/t. Det er ikke alle som er så ærlige når de oppgir rekkevidde.
Nye Captur kommer til Norge i 2020.