-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Den fine balansegangen
Når Audi nå lanserer sin nye S8 påstår de å ha funnet den rette formelen for dynamikk og komfort.
Å konstruere en bil med dynamiske kjøreegenskaper, som samtidig skal gi maksimal komfort på lange turer, er ingen enkel oppgave. Audi har lang erfaring på dette feltet, og de hevder nye S8 er bedre enn sine forgjengere på alle områder.
Bi-turbo V8-maskinen med mild hybridteknologi under det lange panseret byr på 571 hestekrefter og har et dreiemoment på hele 800 Newtonmeter. Krefter og moment nok til at du holde følge med de fleste ut av lyskrysset.
Men S8 er ikke en bil du kjøper på grunn av den raske akselerasjonen. Den store Audien er som skapt for lange, raske reiser på autobahn, og den var lenge alene i luksussegmentet med firehjulsdrift som standard. Et pluss når mye muskler skal ned i snø- og isdekte veier.
Den typiske S8-eieren sitter nok primært bak rattet selv, men det mangler ikke på komfort i baksetet heller.
Det sørger det prediktive, adaptive chassiset for, i kombinasjon med luftfjæringen som tilpasser seg underlag og kjørestil. Straks dørhåndtaket berøres løfter bilen seg hele 50 mm for å lette inn- og utstigning.
For at du skal få nyte det eksotiske brølet fra V8-eren sitter det aktive flaps i eksosanlegget som sørger for crescendo, i takt med turtallsøkningen.
For maksimal komfort på lange turer har S8 aktiv støydemping i musikkanlegget for å fjerne uønsket støy – tilsvarende teknologien som benyttes i hodetelefoner konstruert for bruk på fly.
Et mildt, 48 V hybridsystem sørger for å dempe forbruket ved at bilen «seiler» når belastningen er minimal, samtidig som halvparten av sylindrene tar en pause.
Det er diskrete, men likevel godt synlige detaljer som skiller en S8 fra sine mer moderate søsken. Detaljer i front, sideskjørt, speilhus og felger, og ikke minst det spesielle eksosanlegget med to doble enderør.
Nye S8 er leveringsklar mot slutten av 2019.