-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Corvette med midtstilt motor
Chevrolet har introdusert åttende generasjon Corvette. For første gang får den midtstilt motor.
– Corvette har alltid vært fremst når det gjelder innovasjoner og grensesprenging, og nå hadde layouten med frontmotor nådd sitt ytterpunkt, noe som krevde ny tenking, sier GM-president Mark Reuss.
– Med hensyn til komfort og lekenhet ser den fortsatt ut som og føles som en Corvette, men den kjører bedre enn noen annen Corvette i historien. Entusiastene kommer til å elske vårt fokus på detaljer og ytelser tvers gjennom hele bilen, fortsetter han.
Fordeler med den nye konstruksjonen er bedre vektbalanse, bedre respons, raskere akselerasjon, bedre oversikt fra førersetet grunnet det korte panseret, og mer praktiske løsninger med bagasjerom i begge ender. Til sammen 356 liter om du måtte lure.
Motorplasseringen er ifølge GM selve juvelen i den nye Corvetten, og derfor er den satt til utstilling gjennom glasset i bakluka.
Dette medførte at GM har optimalisert utseendet til alle detaljer, som ledninger, rør, bolter og fester. Akkurat som på en moderne motorsykkel.
Bilen har slanke lykter, skjulte dørhåndtak, store luftinntak på sidene, fire eksosrør og LED baklys med animerte retningslys.
Førermiljøet er perfeksjonert ved at cockpiten er flyttet 42 cm fremover, mens et to-eket ratt gir god mulighet til å lese av den 12-tommers skjermen som erstatter de konvensjonelle instrumentene.
Kvalitetsinntrykket understrekes gjennom bruk av påkostede materialer som skinn med kontrastsømmer, ekte metall og karbonfiber.
Muligheten for personalisering er omfattende gjennom 12 eksteriørfarger, seks ulike interiørtrim, seks setebeltefarger og to farger på sømmene i tillegg til den grå standardfargen.
Nye Corvette er designet for å være en komfortabel langturbil, samtidig som den er leken og velbalansert nok til å like seg godt på en bane.
Motoren er en 6,2-liters Small Block V8 LT2 som GM omtaler som den eneste normalt-pustende V8 i segmentet. Den yter 495 SAE-hester (502 hk) og har et dreiemoment på 637 Newtonmeter.
Av ytelser får vi bare vite at den gjør 0-60 mph (96 km/t) på under tre blank.
Dobbel clutch girkasse med åtte trinn er eneste alternativ, og dermed blir bilen den første Corvette uten mulighet for manuell kasse.
Bilen måler 463 x 193 x 124 cm over en akselavstand på 272 cm. Sporvidden fremme er 165 cm mens den bak er 159 cm. Vekten er på 1530 kg.
Bremseskivene har en diameter på 321 mm foran og 339 mm bak, og hjulutrustningen består av Michelin Pilot Sport ALS i 245/35 ZR19 foran og 305/30 ZR20 bak.
Produksjonen starter mot slutten av året.