-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Salgsklar Skoda med plugg
Denne uken åpner Skoda ordrebøkene for sin første ladbare hybrid. Superb iV blir attraktivt priset i kjent Skoda-stil.
Skoda har måttet vente tålmodig på sin tur i konsernet med hensyn til elektrifisering, men nå skjer det ting, både hos dem og hos Volkswagens spanske arm, Seat. Og de får glede av den nyeste teknologien konsernet anvender.
I april åpnet de reservasjonsliste for merkets første elbil basert på en oppgradert Citigo, og nå er turen kommet til plug-in-utgaven av Superb.
– Dette har vi sett frem til helt siden det ble klart at Superb skulle komme som ladbar hybrid. Superb er Skodas flaggskip og er en stor, rommelig familiebil som har vært svært populær i Norge helt siden den entret markedet igjen i 2001, sier den norske Skoda-direktøren, Thomas Meiner.
Drivlinjen i Superb iV er den samme som vi kjenner fra nye Passat GTE. Den består av en 1,4-liters turbo bensinmotor på 156 hk i kombinasjon med en elektrisk motor på hele 85 kW – noe som gir en samlet effekt på 218 hestekrefter.
Batteriet på 13 kWh tillater helelektrisk kjøring i inntil 55 km (WLTP), og kan lades enten fra en veggmontert ladeboks hjemme, eller under kjøring med regenerering av bremseenergi og bruk av bensinmotoren.
Bensintanken rommer 50 liter, noe som i teorien gir en samlet rekkevidde på 850 km med full tank og fulladede batterier. For mange vil det bety at man kjører på strøm i hverdagen og slipper rekkeviddeangst på lengre reiser.
Batteripakken er plassert under bilen, foran bakakselen. Superb iVs bagasjerom sluker 510 liter som stasjonsvogn – 150 liter mindre enn utgavene med bensin- og dieselmotor.
Superb iV blir tilgjengelig i tilsvarende modellutvalg som de vanlige modellen: Ambition, Style, L&K, samt SportLine.
Innstegsmodellen Ambition, får en startpris på 399.900 kroner. Da er blant annet ni kollisjonsputer, prediktiv cruisekontroll, Amundsen navigasjon og Matrix LED hovedlys standardutstyr.
I tro Skoda-ånd ønsker man å tilby kundene god plass, smarte løsninger og mye utstyr for pengene.