-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kamiq er Skodas nye og lille crossover
For de mange som ladbare biler ikke er et alternativ for, velger en god del av dem en SUV fra Skoda. Derfor kan Skoda Kamiq bli en viktig bil de nærmeste årene.
Jeg er på vei til et fjelland midt i Europa for å kjøre Skodas nyeste og samtidig minste SUV nå som populære Yeti er borte. 4,24 meter lange Kamiq, som er en «forkortet» utgave av Karoq som igjen var en «forkortet» Kodiaq, er fattige to centimeter lengre enn Yeti.
Men jeg skal definitivt ikke ut i terrenget, for der har ikke Kamiq noe å gjøre. Kamiq er først og fremst en by-SUV, urban crossover som Skoda velger å kalle løsningen. Kamiq, som kun trekker på forhjulene, har det meste av teknikken felles med kombibilen Skoda Scala.
Kompakte crossover/SUV-er er bilklassen som vokser mest i Europa. Som sine større brødre bygges Kamiq på MQB-plattformen, det vil si med tverrstilt bensinmotor (95/115/150 hk) eller dieselmotor (115 hk). En CNG gassvariant lanseres noe senere. Men så vidt jeg vet foreligger det ikke planer om å elektrifisere Kamiq.
Men for å være attraktiv i disse elektrifiseringstider utstyres Skoda Kamiq svært godt, inkludert den karakteristiske Skoda-paraplyen i førerdøren og isskrapen i tanklokket.
I motsetning til i Yeti kan ikke baksetene tas ut. Til gjengjeld vil det bli mulig å legge ned ryggen på passasjersetet foran for innlasting av lange kolli.
Jeg antar det er mye du lurer på om denne Skodaen som i praksis ikke er i Norge før i 2020. Send meg gjerne spørsmål, så skal jeg forsøke å finne svar.