-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Taycan knuser rekkeviddeangsten
For mye Taycan i det siste? Ta med dette: Med den kan du kjøre fra Trondheim til sydspissen av Italia på 24 timer.
Jeg er enig i at Porsche har vært så flinke til å trykke på med Taycan-historier at man nesten begynner å bli kvalm. Men akkurat denne syns jeg egentlig er verdt å bringe videre.
Jeg sa ikke at du ikke måtte lade underveis, men du kommer ganske langt mellom hver gang bilen skal ha pupp.
Porsche viste det på den rehabiliterte prøvebanen ved Nardo – lengst syd i Italia.
De skulle vel sette noen rekorder, eller kanskje bare det var et ledd i all testingen før lanseringen, men de kom i hvert fall hjem med noen gode resultater.
Her var det utholdenhet under ekstreme temperaturforhold, og 800 Volt-systemet viste at lading ikke spiste opp for mye av den verdifulle tiden din.
Når man er på tur er det vel ikke en kjedelig ladestasjon man vil bruke tid på?
Det var sommervær så det holdt i de 24 timene. Opp til 42 grader i luften og 54 i asfalten. Seks Porsche-sjåfører byttet på. Det tok nesten ikke lenger tid å lade den enn å bytte sjåfører.
Batteri-systemet som er et smart opplegg der kritiske høyspent-elementer kjøles ned eller varmes opp sørget for at batteriene ga det de hadde og at ladeprosessen ble så effektiv som mulig.
Og da klokka slo 24 timer etter start kunne man lese av 3.425 på trippen.
Hadde de kjørt rett frem hadde de endt opp litt sør for Trondheim.
Men jeg er enig, det er bedre å kjøre i ring der nede, og når man er ferdig drar man til Lecce, like ved, og spiser på en av de bedre restaurantene i området, Duo Ristorante, som i hvert fall Fiat-folket gjorde så lenge de eide anlegget.
Hvilket plutselig minner meg om en helt annen ting. Det var Loris Bicocci (du har nettopp lest om han i forbindelse med Bugattis Centodieci) som anbefalte meg å gå på denne restauranten.
Han har «bodd» på Nardo, og satt rekorder der, så lenge han har kjørt fort og vet et og annet om mat.
Han deltok på noe hemmelig testing av det som skulle bli Veyron og lå i 398 da et av hjulene smalt og dro med seg skjermen som dro med seg hele panseret som vrengte seg rundt frontruta og sammen med den endrede dynamikken var det ikke rart at Biocchi mistet kontrollen.
Men ikke mer enn at han ganske kaldt la seg langs railen og fikk bremset ned bilen slik.
Det var Loris som fikk regningen fra eieren av banen, Protipo SpA. «Ad skade, 1800 m. guard rail»:
Porsche tok seg av regningen, og like etter kjøpte de hele anlegget.