-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny muskel-SUV fra Audi
I juni viste Audi den foreløpige toppmodellen i Q8-familien, men den får neppe være i den posisjonen særlig lenge. Her er nemlig en enda mer muskuløs modell avslørt under testing på Nordsløyfa.
Audi SQ8 har en V8 dieselmotor med 435 hestekrefter og et dreiemoment på hele 900 Newtonmeter allerede ved 1250 omdreininger takket være god hjelp fra en elektrisk kompressor.
Det burde dekke behovet – og vel så det – for de aller fleste. Men nylig var Audi på Nordsløyfa med bilen på bildene som er en enda mer ekstrem muskelbil.
At den er nærmest umaskert, bortsett fra Audi Sport-dekor, tyder på at den snart skal tre frem i offentlighetens lys – kanskje allerede på bilutstillingen i Frankfurt som åpner om et par uker.
Det er liten tvil om at dette er en kommende RS Q8 – bilen formelig oser muskler gjennom de store luftinntakene, massive kryssventilerte bremseskiver og to store, ovale eksosrør.
Alle ingredienser som kjennetegner en RS-modell, og som vi for noen dager siden så på nye RS6 Avant.
Vi har fått en del hint om en slik modell tidligere, blant annet gjennom Q8 Sport Concept som sto utstilt som en forsmak på Q8 på Genève-utstillingen i 2017.
Audi Sport har planer om å mer enn doble modellutvalget i løpet av de neste to årene, et paradoks i en tid da de fleste produsenter beveger seg i retning en mer miljøvennlig bilpark.
Hittil har eneste SUV fra Audi Sport vært RS Q3, men RS Q8 og RS Q3 Sportback er blant nye modeller under utvikling.
Mens standardutgaven av Q8 utfordrer modeller som BMW X6, Range Rover Sport og Mercedes GLE, er det de mest ekstreme versjonene RS Q8 skal bryne seg på – X6 M, Range Rover Sport SVR og Mercedes-AMG GLE 63.
Foreløpig er ingen data kjent, men det er naturlig å forvente at RS Q8 vil benytte samme kraftsenter som den nylig annonserte RS6 – en 4,0-liters V8 bensinmotor med 600 hk (eller mer for å kompensere for vekten) og et dreiemoment på 800 Newtonmeter.
Eller de kan velge å kombinere V8-en med en kraftigere elmotor, tilsvarende kombinasjonen som benyttes i nye Cayenne Turbo S E-Hybrid med hele 680 hk.