-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Rekorden som måtte komme
Du synes kanskje det blir litt mye Taycan om dagen? I så fall kan du trygt stå over denne saken. Med mindre du vil bli med en runde rundt Nordsløyfa.
Porsche har lagt opp til et massivt PR-stunt i forkant av Taycan-lanseringen, og en del av sakene er så interessante at vi velger å servere dem i utdrag.
Nå har Taycan vært testet inngående på Nordsløyfa over lang tid, så teamet som dro dit for å sette rekord visste nok godt hva slags tider de kunne forvente på den 20,6 kilometer lange kuperte banen.
Selvsagt ble det ny rekord for «4-dørs batterielektriske biler» med tiden syv minutter og 42 sekunder. Det er viktig å ha med firedørs, for raskeste elbil er vel fortsatt NIO? Eller kanskje noen har tatt den rekorden også?
Tiden Porsches testfører Lars Kern satte er uansett sterk, noen sekunder bak biler som M5 og Panamera Turbo og litt foran f.eks. Honda Civic Type R og Mercedes-AMG E 63 S 4Matic stasjonsvogn.
Nå har han selvsagt betalt for å si det, men Kern hevder han er imponert over Taycans oppførsel på den krevende banen. Han fremhever stabilitet i høyhastighetskurver og hvor nøytralt bilen akselererer fra trange seksjoner.
Vi fortalte om utholdenhetsprøven Taycan gjennomgikk på høyhastighetsbanen Nardo sør i Italia i ekstreme temperaturer på inntil 42 grader.
I slutten av juli var bilen på en flystripe og akselererte fra null til 200 km/t hele 26 ganger på rad. Da kreves utholdenhet. Snittiden på akselerasjonene var under ti sekunder, og det skilte bare 0,8 sekunder mellom beste og dårligste tid.
Her er en video som forteller om rekorden fra Nordsløyfa. Om du går til den nederste videoen blir du med Lars Kern på hele rekordrunden.